Crni petak, subota i nedjelja… 61€ za jbn dimljeni losos u jbn supermarketu ‘za sirotinju’. Pa koliko je onda u onom za bogate?
Kako ne živim u centru, do moje ulice nikad ne stignu kičaste svjetiljke na banderama kojima metropole, gradovi i zadnje selendre slave dane uoči rođenja Isusa Krista i dolazak Nove godine.
Kao vjerni pratitelj kultnih serija na televiziji primoran sam vidjeti i reklame (ne možeš baš uvijek otići na WC kad krenu) i najava Adventa godinama su već čuvene reklame Coca-cole. Puno snijega, osvjetljeni kamioni, radost u svačijim očima…
Ove me godine proizvođač slatkastog napitka razočarao, do nogu ga je potukao T-com reklamom o djevojčicama koje razbijaju sve prepreke. Osobno mi je i draga reklama proizvođača mog omiljenog piva u kojem flaše služe i za sviranje.
Drugi vijesnik Adventa svakako su i predbožićni katalozi. Kako su akcije i popusti nešto što nikada ne propuštam, dao sam se u pisanje popisa za trgovinu. Krećem od ribe i plodova mora, ipak je to bila sirotinjska hrana kojom su vrijedni ribari prehranjivali obitelji i težake uz more, ali i puno dalje.
I evo cijena iz jednog kataloga supermarketa koji je do jučer imao imidž da je za sirotinju: kilogram dimljenog lososa – 61 euro, kavijara skoro 54, mariniranog brancina ili orade 50 eura, inćuni po 44 eura, očišćeni bakalar spreman za kuhanje 39 eura…
Odustajem od “sirotinjske hrane” i bacam se na meso: premium pršut, kilogram, 44 eura, ima i drniški za 33, ali i kraški za samo 24 eura. Bit će pršuta na stolu, ali ne i čvaraka, proizvod kojim smo znali hraniti pse sada, u premium varijanti stoji 41 euro za kilogram!
Sada mi se više sviđa reklama s početka teksta, razumio sam je, Djedica daje omiljeni napitak kolegi jer – nemaju za dva.
Željko Brkić