MITOVI I PREDRASUDE Evo kakvi su zapravo gosti koji dolaze s Ryanairom

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

„Ryanair će nam donijeti više gostiju, ali loših. To su gosti koji malo troše i kratko ostaju.“ Ova rečenica predstavlja često ponavljanu predrasudu o gostima koji u Dubrovnik dolaze niskotarifnim letovima Ryanaira, kao da im je unaprijed dodijeljena etiketa posjetitelja niže platežne moći i nižih očekivanja. Međutim, je li ova percepcija uistinu utemeljena ili se radi o pukom dojmu bez čvrstih dokaza?

Zašto se prema putnicima Ryanaira često zauzima ovakav stav? Ako netko koristi povoljan let da bi posjetio određenu destinaciju, znači li to da nema novca za finu večeru, izlet ili vožnju žičarom? Predrasuda sugerira upravo to – da niskotarifna aviokompanija znači niskobudžetnog gosta. No, stvarnost je daleko složenija.

Gosti su različiti, bez obzira na aviokompaniju

Putnici koji koriste Ryanair mogu biti iz svih slojeva društva – od turista s ograničenim proračunom do imućnih putnika koji jednostavno preferiraju uštedjeti na putovanju kako bi više potrošili na samoj destinaciji. Niskotarifne aviokompanije često privlače putnike koji žele skratiti vrijeme i troškove puta, ali to ne znači da su takvi putnici manje skloni potrošnji u odredišnom gradu. Predsjednica Županijske gospodarske komore Dubrovnik, Nikolina Trojić, ističe upravo tu raznolikost među putnicima.

„Avion i kompanija kojom putujete zapravo ne govore ništa o vašem financijskom stanju, obrazovanju, navikama ili namjerama,“ napominje Trojić, ukazujući na to da predrasude o putnicima Ryanaira nisu utemeljene na konkretnim podacima, već na dojmovima. Gosti Ryanaira mogu biti ljudi različitih životnih stilova, ciljeva i očekivanja, a mnogi od njih rado troše na aktivnosti poput obilaženja kulturnih znamenitosti, gastronomskih užitaka i raznih turističkih iskustava u Dubrovniku.

Raznolikost gostiju Ryanaira kao prilika za turističku industriju

Dubrovnik, kao destinacija s raznovrsnom ponudom, može profitirati od raznolikosti svojih posjetitelja. Turistička industrija grada već je prilagođena posjetiteljima različitih proračuna i interesa, a dolazak Ryanaira otvara mogućnost privlačenja šireg spektra gostiju koji, iako koriste povoljne aviokarte, često imaju namjeru potrošiti novac na kvalitetne sadržaje u gradu. Raznolikost gostiju Ryanaira može doprinijeti produljenju turističke sezone jer omogućuje Dubrovniku da privuče posjetitelje izvan vrhunca ljeta.

Nikolina Trojić napominje kako bi bilo nužno provesti istraživanje koje bi ponudilo uvid u profile putnika koji dolaze Ryanairom, jer trenutačno nema čvrstih dokaza koji bi potvrdili ili opovrgnuli uvriježene stavove. „Sve dok jednog dana ne budemo imali istraživanje koje definira gdje odsjedaju i koliko troše gosti koji putuju Ryanairom, to će biti samo naše predrasude i naklapanja,“ kaže Trojić. Njen stav sugerira potrebu za znanstvenim pristupom i objektivnim podacima, umjesto oslanjanja na subjektivne dojmove.

Predrasude kao prepreka u razvoju turizma

Etiketiranje gostiju Ryanaira kao „loših“ može imati štetne posljedice za turizam u Dubrovniku jer stvara nepotrebne barijere prema potencijalnim posjetiteljima. Dubrovnik, grad s bogatom poviješću i vrhunskom ponudom kulturnih i zabavnih sadržaja, ima što ponuditi svakom gostu, bez obzira na to kako je stigao. Odbacivanje predrasuda može omogućiti Dubrovniku da bolje razumije potrebe različitih skupina posjetitelja i prilagodi svoju ponudu širem spektru turista.

Primjerice, turisti koji koriste Ryanair možda žele jeftinije doći do destinacije kako bi uštedjeli na putu, ali to ne mora nužno značiti da ne planiraju potrošiti na samoj destinaciji. Mnogi od tih turista žele uživati u autentičnom doživljaju, izletima, specijalitetima lokalne kuhinje ili posjetima kulturnim znamenitostima, i upravo u tome leži potencijal koji treba prepoznati.

Pogrešni stereotipi i stvarni podaci

Trojić dodaje kako su je gospodarstvenici izvijestili o tome da među gostima Ryanaira postoje različiti profili – neki su slabije platežne moći, dok drugi spadaju u grupu gostiju visoke financijske moći. „Dakle, možemo reći da gosti koji dolaze ovom kompanijom žele kraće putovati do destinacije ili jeftinije stići na odredište, dok im nije problem platiti dodatno za kofer i druge usluge,“ objašnjava Trojić.

Ovaj podatak ukazuje na to da bi bolje razumijevanje ponašanja putnika moglo pomoći u kreiranju turističke ponude prilagođene njihovim potrebama. Primjerice, dodatna istraživanja mogla bi pokazati koliko ovi gosti troše na smještaj, hranu, kulturne aktivnosti ili suvenire, te bi tako turistički sektor dobio jasniju sliku o njihovom stvarnom ekonomskom učinku na destinaciju.

Potencijal Ryanaira za produljenje turističke sezone

Dolazak Ryanaira u Dubrovnik može pridonijeti produljenju turističke sezone, posebno u predsezoni i posezoni. Ova niskotarifna kompanija često privlači putnike koji dolaze na kraće, vikend putovanja, što može doprinijeti povećanju broja posjetitelja u mjesecima izvan vrhunca ljetne sezone. To bi moglo pozitivno utjecati na gospodarstvo grada, posebno na sektore poput ugostiteljstva, maloprodaje i kulturne ponude koji se oslanjaju na turističku potrošnju tijekom cijele godine.

Za Dubrovnik, privlačenje ovakvih posjetitelja znači priliku za održiviji razvoj turizma, smanjenje opterećenja u najprometnijim ljetnim mjesecima i bolju ravnotežu posjetitelja tijekom cijele godine. Trojić naglašava da bez egzaktnih podataka o profilu gostiju Ryanaira ne možemo donositi konačne zaključke, ali možemo prepoznati potencijal kojeg donosi diversificirana turistička ponuda.

Potreba za objektivnim istraživanjem

Na kraju, Trojić ističe kako je važno provesti objektivno istraživanje koje će ponuditi jasniju sliku o navikama i preferencijama gostiju Ryanaira. „Osobno se ograđujem od bilo kakvog stava o gostima koji putuju Ryanairom jer mi prema brojevima možemo samo otprilike znati tko su oni i kako se ponašaju u našoj destinaciji, ali dok ne dobijemo egzaktne podatke, sve će to biti samo naš dojam,“ objasnila je Trojić.

Istraživanje bi omogućilo bolji uvid u to gdje ovi gosti odsjedaju, koliko troše i koje aktivnosti preferiraju. Na temelju tih informacija, turistički sektor Dubrovnika mogao bi prilagoditi ponudu njihovim potrebama i preferencijama, čime bi se stvorila obostrana korist – bolja iskustva za posjetitelje i povećana ekonomska dobit za lokalne poduzetnike.

Uloga predrasuda u turizmu

Predrasude o putnicima Ryanaira pokazatelj su sklonosti prema brzopletim zaključcima u turizmu. Bez konkretnih podataka, ove predrasude ostaju samo pretpostavke koje ograničavaju potencijal za prilagodbu turističke ponude stvarnim potrebama posjetitelja. Otvorenost prema svim gostima i nastojanje da se razumiju njihovi interesi mogu pridonijeti stvaranju inkluzivnijeg i gostoljubivijeg Dubrovnika.

Ovaj tekst je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija


PODIJELI S PRIJATELJIMA!