Zadrani žele još dionica Atlantske plovidbe. Što i ne čudi jer su kupovali ispod cijene
Tankerska plovidba ponovno kupuje dionice Atlantske plovidbe, ali ovoga puta riječ je o dobrovoljnoj ponudi za preuzimanje. Obavijest o namjeri objavi dobrovoljne ponude za preuzimanje objavljena je u utorak na stranicama Zagrebačke burze, a iz te obavijesti vidljivo je da Tankerska plovidba već drži u vlasništvu 64,52 posto dionica dubrovačkog brodara. Ova vijest dolazi nakon što je Tankerska plovidba već ranije stekla većinski udio u Atlantskoj plovidbi putem dokapitalizacije, a potom i javne ponude u kojoj su za jednu dionicu dubrovačkog brodara nudili 53,60 eura.
Atlantska plovidba u utorak je objavila i izvješće o poslovanju za prvo tromjesečje ove godine iz kojeg je, među ostalim, vidljivo da NAV (net asset value) vrijednost te tvrtke iznosi 87,29 dolara (81,57 eura) kada je u pitanju osnovna djelatnost, te dodatnih 7,87 eura po dionici za neosnovne djelatnosti. NAV (neto vrijednost imovine) je ključni pokazatelj vrijednosti brodarskih kompanija, posebno u sektoru rasutog tereta, jer predstavlja vrijednost flote i ostale imovine umanjenu za dugove i obveze. S obzirom na to da su brodovi prilično likvidni i mogu se prodati relativno brzo, a sektor rasutih tereta posluje s dobiti, vrijednost Atlantske plovidbe po procjeni uprave trebala bi iznositi nešto više od 89 eura po dionici.
Ova je vrijednost znatno viša od one po kojoj je Tankerska plovidba kupovala dionice Atlantske plovidbe u prethodnoj javnoj ponudi. Takva razlika u vrijednosti ukazuje na značajan potencijal za daljnji rast i profitabilnost Atlantske plovidbe, što dodatno objašnjava zašto Tankerska plovidba želi povećati svoj udio u ovoj kompaniji.
Prema riječima stručnjaka, trenutna situacija na tržištu brodskog prijevoza i stabilni prihodi od rasutog tereta čine Atlantsku plovidbu vrlo atraktivnim ciljem za investitore. Povećanje udjela omogućit će Tankerskoj plovidbi bolju kontrolu nad poslovanjem i strateškim odlukama Atlantske plovidbe, čime će dodatno osnažiti svoju poziciju na tržištu.
Ova transakcija također naglašava važnost dokapitalizacije i javnih ponuda kao alata za stjecanje većinskog udjela u kompanijama. Dokapitalizacija omogućuje kompanijama da prikupe potreban kapital za rast i razvoj, dok javne ponude pružaju investitorima priliku da preuzmu kontrolu nad poslovanjem i ostvare strateške ciljeve.
Sve u svemu, odluka Tankerske plovidbe o povećanju udjela u Atlantskoj plovidbi odražava pozitivne izglede za rast i profitabilnost sektora rasutog tereta, kao i stratešku važnost Atlantske plovidbe unutar šire brodarske industrije. Ako se ova transakcija uspješno završi, može se očekivati da će obje kompanije dodatno ojačati svoju poziciju na tržištu i ostvariti značajne sinergijske efekte, što bi koristilo i dioničarima i poslovnim partnerima.
U konačnici, želja Tankerske plovidbe za dodatnim udjelom pokazuje povjerenje u budućnost Atlantske plovidbe i njen potencijal za daljnji razvoj. To je pozitivan znak za sve dionike uključenih u ovu priču, te signalizira stabilnost i optimizam unutar industrije brodskog prijevoza.
Ovaj tekst je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija