
Dogovor HTV-a, RTL-a i Nove TV: U nedjelju neće biti izlaznih anketa IPSOS-a za velike gradove
Kako doznajemo iz dobro obavještenog izvora bliskog Hrvatskoj televiziji, u nedjelju, nakon kraja lokalnih izbora u drugom krugu, neće se objavljivati izlazne ankete IPSOS-a.
Ne samo HRT, već su dogovor postigli i čelnici RTL-a i Nove TV.
Objavljivanje brojnih anketa i mogućnost manipulacije s njihovim rezultatima, tema su brojnih razgovora u javnosti, od sveučilišnih profesora do PR-ovaca i samih političara.
Ništa lakše nego naručiti i platiti neku anketu koja će dati potpuno krivi dojam o raspoloženju birača, koja će neke građane obeshrabriti ili pokolebati. Upravo velike razlike između brojki i postotaka kojima su brojni mahali prije izbora s onim stvarnim rezultatima, idu u prilog onima koji tvrde da se ankete najviše koriste kao vrsta manipulacije.
Evo i dubrovačkih primjera: Promocija Plus radila je anketu na narudžbu SDP-a i Možemo, HDZ je gubio izbore u Dubrovniku. HDZ je premoćno pobijedio i to s nikad većim brojem mandata u Gradskom vijeću, njih devet. Prema anketi, u Vijeću bi većinu mandata imala koalicija SDP, Srđ je Grad-Možemo! s 30.6 posto podrške birača, a HDZ 29.1 posto.
Sličan promašaj (više od 10 posto!) je i u slučaja Mata Frankovića i SDP-ove Anite Bonačić Obradović. Anketa je pokazivala fotofiniš (Franković 30,3 posto, a Bonačić Obradović 30,1 posto). U konačnici, Franković je dobio 37,51 posto, dok je njegova protukandidatkinja dobila samo 20,43 posto glasova.