Mali autori, velika priča: učenici Getaldića oživjeli dubrovački tramvaj!
Učenici Osnovne škole Marina Getaldića predstavili su slikovnicu Travanj u Gradu, rezultat školskog projekta koji je trajao cijelu prošlu godinu. Ideju je pokrenula profesorica Ana Lokas zajedno s kolegicama Antoniom Muhoberac Kesovijom i Ružicom Marinković, inspirirana željom da učenicima približi dio dubrovačke povijesti na drugačiji, zanimljiv način.
“Na početku prošle školske godine iznijela sam ideju kolegicama jer mi se činila zanimljivom. Moj suprug je tada radio na pripremi izložbe o dubrovačkom tramvaju i pomislila sam kako bi bilo lijepo taj dio gradske povijesti približiti učenicima koji, nažalost, nikada nisu imali priliku voziti se dubrovačkim tramvajem kao i većina nas.”
Projekt je započeo u rujnu prošle godine. Učenice Mare Bušnja i Luke Saltarić napisale su tekst, dok su ilustracije izradili Lucija Carić, Laura Crnčević, Điva Erak, Erika Kesovija, Katija Milković, Lea Pavličević, Luke Saltarić, Loreta Vitković, Luna Radetić, Bono Lale, Mare Bušnja, Eva Katušić i Anabella Prkačin.
“Tekst je bio gotov negdje u jedanaestom mjesecu, tada smo uključili i članove likovne grupe. Učenici su istraživali stare fotografije tramvaja i crtali prema njima. Autorice koje su pisale tekst također su sudjelovale u crtanju s kolegicom Muhoberac Kesovijom na satovima likovne kulture i u likovnoj grupi. Cijeli proces trajao je cijelu prošlu školsku godinu, a slikovnicu smo izdali u lipnju.”
Prvo predstavljanje održano je na Danu škole, a potom je slikovnica prijavljena za Dane europske baštine te predstavljena javnosti povodom Dana učitelja.
“Htjeli smo spojiti te dvije stvari – Dane europske kulture i Dan učitelja. To nam se činilo lijepom prilikom da našim učenicima pokažemo koliko je važno njegovati baštinu i koliko se ona može uklopiti u nastavu.”
Profesorica Lokas ističe kako su se učenici s velikim zanimanjem uključili u rad na projektu.
“Učenici kroz ovakve aktivnosti shvaćaju koliko su važni u očuvanju baštine i kako Dubrovnik ima nešto što drugi gradovi nemaju. Rad na projektima im je puno zanimljiviji jer im otvara nove vidike, a i stvarno su pokazali veliko zanimanje za priču o tramvaju. Toliko da su pitali hoće li ih dubrovački tramvaj voziti, je li to moguće, i izrazili želju da se provozaju našim starim ‘žućkom’.”
Na predstavljanju slikovnice učenici su, kaže, bili posebno ponosni.
“Bili su presretni. Dirnula ih je činjenica da je projekt došao kraju. Povezali su se, naučili puno novih stvari i kada su u rukama držali gotovu slikovnicu, shvatili su što znači zajednički trud i rad.”
I dok je Travanj u Gradu uspješno zaokružen, profesorice već planiraju novi projekt.
“Kolegice i ja već radimo na nečemu novom. Želimo učenicima približiti još neispričane priče i pokazati im koliko zanimljivih detalja skriva naš prekrasni Grad.”
Slikovnica “Travanj u Gradu” postala je primjer kako se povijest i baština mogu učiti na drugačiji, pristupačan i kreativan način – kroz istraživanje, suradnju i dječju maštu.
Foto: V. Levi