MILETIĆ: Manje je gužve oko Grada, ali inspekcije trebaju više kontrolirati taksiste bez dozvole

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Već neko vrijeme u Dubrovniku je na snazi posebni režim prometovanja oko povijesne jezgre grada, što je rezultiralo manjim gužvama, ali i većom kontrolom ilegalnih taksista koji u Dubrovnik dolaze posebno u ljetnim mjesecima.

Dubrovački taksist Božo Miletić koji se već godinama bavi taksiranjem kaže kako se rezultati vide te kako je zona posebnog prometnog režima učinkovita.

“Rekao bih da je zona posebnog prometnog režima zapravo rješenje problema, a ne sam problem. Uvođenjem zone znatno su se smanjile gužve oko starog grada. Naravno, oni koji imaju pravo prolaska zadovoljni su, dok su oni koji ga nemaju nezadovoljni. Razumijem ljude koji se bune – i imaju razloga za to.”

Dodaje kako je na Gradu Dubrovniku odgovornost da nadzire poštivanje odluka te da pojača prisutnost komunalnih i prometnih redara, ali i da bi u kontrolu trebale češće biti uključene i policija, carina te inspektori Ministarstva prometa. Ključni problem, tvrdi, leži u previše liberalnom Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu koji omogućava prejednostavno otvaranje taksi obrta uz minimalne kontrole.

“Bilo bi dobro da i policija, carina, komunalni i prometni redari te inspektori Ministarstva prometa češće izlaze na teren i provode kontrole – kako nad autotaksi prijevozom, tako i nad ostalim oblicima prijevoza. Prema Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, osim inspektora cestovnog prometa, i komunalni redari, carina i policija mogu vršiti nadzor. Međutim, problem je u samom zakonu – on je previše liberalan. Prelagano je otvoriti obrt ili trgovačko društvo i početi obavljati autotaksi prijevoz, bez ikakvih ozbiljnih ograničenja. Kontrole su minimalne, a upravo tu bi trebalo postrožiti uvjete. Moje je mišljenje da bi u Zakon o prijevozu trebalo ugraditi odredbu kojom se jasno ograničava tko i pod kojim uvjetima može obavljati autotaksi prijevoz. Primjerice, predlažemo da se uvedu dva ispita godišnje, u ljetnom i zimskom roku, uz plaćanje pristojbe, ali i s ozbiljnijim sadržajem. Danas je dovoljno položiti autoškolu i zaokružiti pedesetak pitanja, pa se već smatrate kvalificiranim vozačem – što nema nikakvog smisla i što treba mijenjati.” objašnjava Miletić

Inače, Miletić priznaje kako se i u taksi prijevozu osjeti da je manje turista u Gradu, no da su cijene dobrim dijelom kumovale manjeb roju turista. “Što se tiče ove godine, reklo bih da je pomalo čudna. Primjećuje se da je u gradu manje gostiju, a to se vidi i šire, po cijelom Jadranu. Svi se žale, no činjenica jest da su cijene previsoke. U drugim državama i gradovima za isti novac dobije se puno više usluga i dobara nego kod nas – i to je realnost koju ne možemo ignorirati.” kazao je Miletić.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!
Pravila o privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kad se vratite na naše web mjesto i pomažu našem timu da shvati koji su dijelovi web mjesta vama najzanimljiviji i korisniji.

Pravila o privatnosti