Engleske medije oduševio dubrovački model upravljanja turizmom: Više niste grad uništen masovnim turizmom

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Tri najuglednija britanska turistička medija, Travel Weekly, TTG Media i Daily Express, prepoznali su napore dubrovačke gradske uprave u upravljanju turizmom i ustvrdili da se Dubrovnik napokon riješio etikete grada koji je uništen masovnim turizmom.
Povod za ove opširne članke bio je nedavni posjet gradonačelnika Mata Frankovića Londonu, gdje je sudjelovao na konferenciji o održivim putovanjima u organizaciji britanskog udruženja putničkih agencija ABTA. Nakon povratka u Dubrovnik, uslijedio je i poziv za izlaganje na okruglom stolu s direktorima turističkih zajednica iz cijelog svijeta, što dodatno naglašava međunarodno priznanje dubrovačkog modela.

“Dubrovnik se riješio etikete grada uništenog masovnim turizmom,” piše ugledni engleski portal Travel Weekly, vodeći britanski multimedijski brend u području turizma s bogatim tiskanim i digitalnim sadržajem. Travel Weekly detaljno objašnjava kako je grad uspio pronaći ravnotežu između zahtjeva turističke industrije i kvalitete života svojih građana.

Daily Express, koji bilježi impresivan doseg od 15,7 milijuna čitatelja te porast čitanosti od 34,5% u odnosu na prošlu godinu, objavio je poseban članak pod naslovom “Prekrasan europski grad ‘uništen od turista’ ponovo je u najboljem izdanju nakon novih pravila za kruzerske brodove”. Express u svom online izdanju, koje je u srpnju 2024. zabilježilo rekordan broj od 136,9 milijuna pogleda, detaljno opisuje dubrovački model upravljanja priljevom posjetitelja.

TTG Media (nekadašnja Travel Trade Gazette), osnovan 1953. godine i danas priznati autoritet za vijesti i stručne analize u turističkom sektoru Ujedinjenog Kraljevstva i Irske, istaknuo je Dubrovnik kao “klasičan primjer mjesta koje turisti doživljavaju kao destinaciju, ali za lokalno stanovništvo ono je dom”, naglasivši važnost dobrobiti građana u svim aspektima upravljanja turizmom. U intervjuu za TTG, naglašeno je da su upravo građani ti koji stvaraju doživljaj za posjetitelje te je njihova kvaliteta života ključ uspjeha destinacije.

Sva tri medija posebno ističu Frankovićev pristup u kojem je kruzerske kompanije vidio kao partnere, a ne neprijatelje.

“Definirali smo tri vrste posjetitelja – putnike s kruzera, jednodnevne posjetitelje i one koji ostaju preko noći. Svi su važni za gospodarstvo, ali je kruzerima bilo najlakše upravljati. Zato smo kruzerske kompanije odabrali za partnere, a ne neprijatelje,” citira gradonačelnika Daily Express.

Zahvaljujući sporazumu s kruzerskom industrijom, broj brodova koji istovremeno pristaju u dubrovačku luku smanjen je na dva, pri čemu svaki mora ostati najmanje osam sati. To je omogućilo ravnomjerniji raspored posjeta povijesnoj jezgri, koja je prije bila zagušena tisućama posjetitelja koji bi se odjednom iskrcali s brodova.

Britanski mediji naglašavaju i druge inovativne mjere koje je Dubrovnik poduzeo, poput kontrole dolazaka turističkih autobusa, obvezne rezervacije termina posjeta kulturnim institucijama, smanjenja broja vanjskih stolova i stolica ugostiteljskih objekata, uklanjanja štandova sa suvenirima s javnih trgova, uvođenja obvezne rezervacije termina za turističke autobuse uz kaznu od 2.000 eura za prekršitelje, te stvaranja Dubrovnik Passa za posjetitelje koji ostvaruju noćenja.

Poziv na sudjelovanje gradonačelnika Frankovića na ABTA konferenciji uslijedio je kao priznanje za sveobuhvatan i uspješan strateški pristup održivom turizmu kroz program “Poštujmo Grad” odnosno “Respect the City”. Tijekom svog izlaganja, gradonačelnik Franković je pred vodećim stručnjacima iz Velike Britanije, Europe i svijeta predstavio konkretne rezultate koji su Dubrovnik iz destinacije pogođene masovnim turizmom pretvorili u globalni primjer odgovornog i održivog upravljanja.

Travel Weekly citira Frankovića koji kaže da “održivost ne može doći sama od sebe” te da je riječ o “svakodnevnom zadatku” i “teškom radu”. Express posebno ističe kako je Franković reforme proveo “ne računajući na pobjedu na budućim izborima”, stavljajući budućnost grada ispred političke popularnosti. Unatoč tome, Franković je 2021. ponovno izabran za gradonačelnika, što pokazuje da su i građani prepoznali vrijednost ovih promjena.

Za kraj, ugledni britanski mediji zaključuju da gradonačelnik Franković, iako svjestan postignutog, ne smatra da je posao završen:

“Ako želimo da Dubrovnik ostane ‘biser Jadrana’, moramo osigurati da nastavi sjajiti – za sve. Pa i za buduće generacije.”


PODIJELI S PRIJATELJIMA!
Pravila o privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kad se vratite na naše web mjesto i pomažu našem timu da shvati koji su dijelovi web mjesta vama najzanimljiviji i korisniji.

Pravila o privatnosti