Pojavljuju se prvi predizborni plakati, siromaštvo poruka, je li karizma kandidata dovoljna za pobjedu
Dok još čekamo većinu predizbornih plakata uoči lokalnih izbora zakazanih za 18. svibnja, na društvenim mrežama mogu se pročitati poruke glavnih stranaka i kandidata.
Zanimljiv je pristup najveće hrvatske stranke – HDZ-a: na terenu paralelno vodi dvije kampanje za lokalne izbore – nacionalnu i lokalnu. Plakati za obje kampanje nose prepoznatljivu plavu podlogu. Na nacionalnoj je slogan „Nacionalna snaga, lokalna vizija“, uz poruku: „Uvodimo roditeljski dopust s punom plaćom za jačanje obitelji“. U ovoj fazi stranka se očito fokusirala na mjere nacionalne politike koje svakako utječu i na lokalnu razinu.
U lokalnoj kampanji vidljiva su dva pristupa, tamo gdje su u poziciji poručuju: Odigrajmo na sigurno”, a tamo gdje su izazivači, kao primjerice u Korčuli, “Čovik za dat ruke” obećava riješiti ključne probleme grada.
Najviše je dosta uopćenih poruka većine stranaka. Most i lijeva koalicija pozivaju na jednakost, a u Dubrovniku opet univerzalno i nemaštovito – pozivaju na zajedništvo.
Takvi plakati ističu kandidatkinje, ali ne sadrže programsku poruku ni najavu konkretnih mjera. Vjerojatno se time cilja da se birači povežu s osobom, a ne s politikom stranke.
Prava, velika kampanja vjerojatno će uslijediti iza Uskrsa i pokazat će hoće li se fokus pomaknuti prema konkretnim temama poput zdravstva, školstva, prometne infrastrukture i demografije ili će birači birati temeljem imena i općeg dojma.