
Nastavnici traže jasna pravila: “Imamo rješenje za izostanke učenika, evo što treba napraviti”
Nakon članova Hrvatske liječničke komore koji su se prije nekoliko dana osvrnuli na prijedlog izmjene Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera kojim se predviđa ograničenje na najviše 12 dana godišnje koje roditelji mogu opravdati bez liječničke ispričnice, odnosno dva puta po tri dana u jednom polugodištu, kazavši da se na taj način odgovornost pokušava s roditelja i škole prebaciti na liječnike obiteljske medicine, koji ionako već godinama funkcioniraju na granici izdržljivosti, Nastavnička grupa “45 minuta” sa sjedištem u Riječi iznijela je svoj konkretan prijedlog za rješavanje ovog problema.
Umjesto trenutne prakse koja se oslanja na procjene i ispričnice, grupa predlaže uvođenje jasne granice do koje učenik smije izostati s nastave. Prema njihovu prijedlogu, ta bi se granica trebala kretati između 25 i 30 posto ukupnog broja sati u nastavnoj godini.
Čisto za usporedbu, u zemljama poput Norveške i Danske dopušteni izostanci kreću se u znatno užem okviru, između 10 i 15 posto.
U slučaju da učenik premaši predloženu granicu od 25 do 30 posto, trebao bi položiti predmetni ispit kojim bi dokazao poznavanje gradiva te nastavne godine. Iako bi takvo rješenje predstavljalo dodatno opterećenje nastavnicima, iz grupe 45minuta poručuju da se radi o problemu koji zahtijeva sustavno rješenje, a ne privremene mjere.
– Ovo nije problem koji će nestati sam od sebe. Ne trebaju ga rješavati nastavnici, niti liječnici, već jasni, pravedni i suvisli pravilnici, poručuju iz grupe te upozoravaju da su škole odgojno – obrazovne ustanove, a ne mjesta gdje se tolerira izbjegavanje obveza. Izostajanje s nastave i njegovo olako opravdavanje, dodaju, ne pridonosi razvoju radnih navika niti odgovornosti kod mladih ljudi.
– Naš je zadatak poučavati i pokazati kako izgledaju radne navike. Mladi trebaju pravila i unatoč dojmu, oni ih prihvaćaju, ali pod uvjetom da su jasna i pravedna, navode članovi Nastavničke grupe 45 minuta.
Zaključuju da trenutni Pravilnik dugoročno šteti radnim navikama učenika i da ga je potrebno hitno mijenjati. Pritom pozivaju donositelje odluka da uvaže glas struke, jer upravo ona najbolje prepoznaje problem i zna kako ga riješiti.
