STOP TAXI DIVLJAŠTVU Liberalizacija nije bezakonje, evo što će se sve promijeniti

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Na tržištu taksi prijevoza u Hrvatskoj potpuni je kaos. Liberalizacija iz 2018. godine trebala je građanima i turistima donijeti dostupniju i povoljniju uslugu, no umjesto toga sve se češće suočavamo s prijevarama, preplaćenim vožnjama i potpuno nekontroliranim cijenama – osobito tijekom turističke sezone.

Zabilježeni su i ekstremni slučajevi, poput vožnji od nekoliko kilometara koje su naplaćene stotinama eura. Vlada sada najavljuje izmjene zakona koje bi trebale donijeti red.

Tisuću eura u Zagrebu, 640 od splitske trajektne luke do mosta za Čiovo, pa to je više od avionskih karata koje su turisti platili.

Uvođenje reda želi vidjeti gradonačelnik Dubrovnika, pa među ostalim predlaže uvođenje kartice vozača i vozila te obvezan upis u registar taksi prijevoznika. Nužno je to, kaže, i za domaće i za strance.

– Jer kakav je njihov osjećaj kada znaju i mogu čitati da su gotovo svakodnevno ljudi prevareni, koristeći usluge auto taksi prijevoza i da ih voze vozila koja zapravo uopće nisu registrirana za to, a imaju taksi znak, govori Mato Franković.

– Imamo podatak o 400 i nešto prijava na Državni inspektorat od prošle godine, od ove još nemamo podatke tako da su to samo oni koji su zabilježeni, toga ima puno više, kaže Željko Bandić, predsjednik Sekcije taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.

Divljanju cijena Vlada je odlučila stati na kraj. Izmjenama Zakona o cestovnom prometu ograničit će maksimalnu cijenu vožnje.

– Moramo tu biti malo osjetljivi oko maksimalne ograničavanja cijene jer tu zapravo s jedne strane moramo štititi korisnike taksija da nema visokih cijena, a s druge strane ta cijena ne smije biti takva da nitko više ne želi voziti taksi, pojašnjava Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.

Tomislav Mihotić, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture gostujući u emisiji Dobro jutro, Hrvatska odgovorio je na pitanje kada bi trebale krenuti izmjene zakona iz 2018.:

– Na temelju ovih nemilih primjera koji su ipak izuzeci, zaključilo se da je potrebno napraviti modifikaciju u postojećim zakonskim okvirima. Odmah nakon sezone krenut ćemo u dijalog i s korisnicima i s davateljima usluga i naći pravu mjeru kako se ovakve situacije ne bi događale, rekao je.

– I taksisti moraju imati opravdanje za svoj rad. Taksi je postao dostupniji svim građanima, posebice mladim ljudima koji sada u večernjim satima puno više koriste nego što su ga koristi prije, dodaje Mihotić.

Objasnio je i kako istaknute cijene na taksijima označavaju kolika maksimalna cijena može biti kada taksisti koriste taksimetar.

Dodao je i kako svi taksimetri moraju biti baždareni, dok cijena taksi usluge mora biti onolika kolika je napisana na vozilu i ne smije biti naplaćena više od toga, zaključio je Mihotić.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!
Pravila o privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kad se vratite na naše web mjesto i pomažu našem timu da shvati koji su dijelovi web mjesta vama najzanimljiviji i korisniji.

Pravila o privatnosti