Privremeno zaustavljen jedan od najvećih projekata u Hrvatskoj, doznajemo razlog zašto nema ceste života
Jedan od najvećih ovogodišnjih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, izgradnja dionice autoceste A1 Zagreb-Split-Dubrovnik, poddionica Rudine – Slano, naišao je na prepreku već u fazi natječaja. Naime, austrijska tvrtka Strabag podnijela je žalbu na izmjenu dokumentacije o nabavi, a Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) žalbeni postupak započela je 17. ožujka 2025. godine.
Prema Zakonu o javnoj nabavi, podnošenje žalbe automatski zaustavlja postupak dok DKOM ne donese odluku. Vrijedi spomenuti da je natječaj za ovu dionicu objavljen još početkom siječnja 2024. godine, a posljednja izmjena dokumentacije o nabavi objavljena je 5. ožujka ove godine.
Bilo kako bilo, sve dok u DKOM-u ne donesu rješenje, projekt “težak” više od 200 milijuna eura bit će na čekanju.
Podsjetimo, u sklopu tog projekta planirana je izgradnja dionice duge 9 kilometara koja uključuje tunel “Katina” dug 1673 metra, tri dodatna tunela, pet vijadukata te tri ključna čvorišta: Rudine, Doli i Slano. Posebno je važno čvorište Doli koje će omogućiti povezanost Pelješkog mosta s autocestom.
Projekt je od strateškog značaja za povezivanje krajnjeg juga Hrvatske s ostatkom zemlje, a u natječajnoj dokumentaciji predviđa se da bi radovi trebali trajati nekoliko godina od uvođenja izvođača u posao.
Foto: ilustracija