
Donosimo na što su se najviše žalili pacijenti s juga Hrvatske, bilo je i sumnji na kazneno djelo
Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Dubrovačko-neretvanske županije u prošloj je godini primilo više pritužbi na rad više zdravstvenih djelatnika. Pacijenti su se najviše žalili na liječnike obiteljske medicine i ginekologe, a bilo je obavijesti na možebitno kazneno djelo jedne liječnice.
Kako je Povjerenstvo objavilo, zaprimili su pritužbe na rad stomatologa, zatim prijedlog za dodatnim educiranjem članova komisije za invalidne osobe, a koja su vezana uz zaštitu prava pacijenata. Također su dobili upit kako, gdje i kome se treba obratiti za točnu informaciju koji liječnici obiteljske medicine i stomatolozi su slobodni za upis novih pacijenata, zatim prigovor pacijenta Povjerenstvu jer lista HZZO-a, na internet stranici nije referentna i nije valjan argument pacijentu za upis liječnicima kod kojih se pacijent pokušavao upisati.
Zbilježili su i prigovor udruge građana na funkcioniranje zdravstvene zaštite kao i problematici hitnog transporta pacijena na otoku Lastovo, a imali su i upit udruge građana o stanju bazena u Općoj bolnici Dubrovnik i mogućnosti njegovog stavljanja u funkciju, kao i pritužbu pacijenta da ne postoji mogućnost dolaska do informacija putem službene stranice vezanu uz raspored o radnom vremenu liječnice obiteljske medicine, te pritužbu na rad doktorice u OHBP OB Dubrovnik, pritužba na rad medicinske sestre u ordinaciji liječnika obiteljske medicine.
Temeljem zaprimljenih pritužbi i predstavki, Povjerenstvo je, kako navode, postupalo ovisno o predmetu na način da su od odgovornih osoba u zdravstvenim ustanovama, odnosno ordinacijama privatne prakse tražili njihova službena očitovanja vezano uz sav sporni sadržaj zaprimljenih pritužbi pacijenata. Nakon utvrđivanja činjeničnog stanja Povjerenstvo je donosilo zaključke i tražilo postupanja odnosno očitovanje Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, Hrvatske liječničke komore, Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske. Podnositelje pritužbi i predstavki obavještavalo je o svojim službenim aktivnostima, zaključcima i mogućem daljnjem službenom postupanju s tim u vezi.
Povjerenstvo je probleme rješavalo mirnim putem tako da pacijent bude optimalno zbrinut i zadovoljan, sukladno pravilima struke, a zaprimljene je rješavalo sukladno zakonskim aktima.
„Pod dostavljenim pritužbama pacijenata Povjerenstvo kontaktira ne samo pacijente koji se žale, već i liječnike, ravnatelje domova zdravlja, ravnatelja Opće bolnice Dubrovnik, a takođerse traži mišljenje od nadležnih institucija (npr. HZZO, ministarstava i dr.). Suradnja sa svim dionicima zdravstvenog sustava bila je primjerena. Zajedničkom suradnjom svih prethodno navedenih sudionika omogućili smo da pacijenti, podnositelji pritužbi, dobiju odgovor, odnosno da im se omogući korištenje zdravstvene zaštite sukladno odredbama Zakona o zaštiti prava pacijenata. Javnosti su dostupne informacije o županijskom Povjerenstvu. Izvješće, sukladno Zakonu o zaštiti prava pacijenata, dostavlja se Županijskoj skupštini Dubrovačko-neretvanske županije i Ministarstvu zdravstva Republike Hrvatske, te Pučkom pravobranitelju Republike Hrvatske. “, stoji u izvješću Povjerenstva.
Ističući kako je Povjerenstvo tijeko 2024. godinu svoju zahtjevnu ulogu obavljalo stručno, savjesno, odgovorno i pravodobno u skladu s podnesenim pritužbama pacijenata štiteći prava pacijenata i zdravstvenog osoblja, a sukladno pozitivnim propisima Republike Hrvatske, u izvješću se također ističe: „Posebno se pazilo na pravnu zaštitu i predlaganje mjera kojima se promiče zaštita prava pacijenata u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Povjerenstvo je u izvještajnom razdoblju radilo, a i u buduće će raditi na omogućavanju što bolje suradnje pacijenata, liječnika i zdravstvenog osoblja gdje je suradnja pacijenata i dobra volja liječnika i zdravstvenog osoblja jako važna. Također, je vrlo važno ukazivanje od strane pacijenata na pojedina kršenja prava, kako se takva kršenja ne bi ponavljala u budućnosti. Ovo Povjerenstvo smatra da je jako bitno poticati razvijanje svijestistanovništva o pravima koje imaju pacijenti i pojedine skupine pacijenata radi smanjivanja broja pritužbi i poboljšanja funkcioniranja zdravstvene zaštite.“, stoji u izvješću.
Povjerenstvo činepredsjednik Zoran Jablanov iz Doma zdravlja Dubrovnik, zatim zamjenik predsjednika Pero Pendo iz Upravnog odjela za zdravstvo, obitelj i branitelje, te kao članovi Antonela Gverović – Antunica, dr. med. u ime Opće bolnica Dubrovnik, Patricija Švaljek u ime Društva multiple skleroze Dubrovačko- neretvanske županije, te Anita Šetka iz Udruge roditelja djece s poteškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom „Dva skalina”.