
DUBROVAČKI STOMATOLOG Sve više stranaca dolazi kod nas jer su vani cijene ogromne
Dr. Jurišić: Osmijeh otvara sva vrata te je upravo on mnogim ljudima njihov zaštitni znak
Što prvo primijetite na nekoj osobi i po čemu tu osobu pamtite? Neki će reći da su to oči, netko da je to držanje, karakter, ali većina će se ipak složiti sa mnom da je to osmijeh.
Jeste li znali da Talijani, Nijemci, Šveđani dolaze popravljati zube u Hrvatsku, a hrvatski građani sve više idu kod stomatologa u susjedne nam zemlje. Najveći razlog je kako ističu cijena, jer su primjerice stomatolozi u susjednoj regiji značajno jeftiniji od svojih hrvatskih kolega, koji su, pak, drastično jeftiniji od zubara u drugim zemljama EU-a.
Da je zaista tako po pitanju dolaska stranaca kod nas i odlaska Hrvata u susjedne zemlje potvrdio nam je stomatolog, dr. Dubravko Jurišić.
„Stranci su prepoznali kvalitetu našega rada, kvalitetu hrvatske stomatologije, tako da je to jedna od izuzetno bitnih činjenica koja ide svemu u prilog. Cijena naših hrvatskih stomatoloških usluga je puno jeftinija u odnosu na cijene u njihovim zemljama. Tako da jedan spoj kvalitete i cijene je sigurno onaj osnovni element koji privlači pacijente i to se već razvija u sve većoj mjeri i definitivno je jedna dobra kvaliteta prepoznata od strane pacijenata te oni zaista dolaze i kontinuirano koriste hrvatske stomatološke usluge. Što se tiče naših sugrađana i odlazaka u nama susjedne zemlje u okruženju gdje je standard puno niži, rekao bih da je tu isključivo prije svega cjenovni faktor onaj koji utječe i koji dovodi te pacijente, odnosno ljudi idu tamo gdje im je jeftinije. Mislim da je u tom slučaju samo cijena, iako sve je to stvar osobnog izbora. Svatko bira ići tamo gdje mu je bolje i gdje će na kraju dobiti bolji omjer uloženog novca u odnosu na uslugu.“
Jurišić ističe kako ima situacija gdje ljudi svakodnevno dolaze zbog određenih korekcija i to ne samo pacijenata koji su koristili stomatološke usluge u ordinacijama susjedne regije
„Mislim, to se događa. Sve je to, rekao bih, uobičajeni dio našega posla. Tako da ne mogu generalizirati je li dolaze ljudi kontinuirano radi toga, ali da se događa, svakako da.“
Također, postoji širok spektar raznoraznih stomatoloških usluga, teško je nešto izdvojiti kao uslugu koja se stalno traži.
„U posljednje vrijeme estetika postaje nekakav imperativ koji svi pacijenti žele. Naravno tu svakako dajemo prevenciji puno pozornosti, isto tako funkcija nam je rehabilitacija i veliki zahvati koji uz to idu. Rekao bih da je teško izdvojiti jednu uslugu koja bi bila najviše zastupljena.“
Kakve su Dubrovkinje i Dubrovčani po pitanju oralne higijene, jesu li savjesni kada je u pitanju odlazak stomatologu?
„Mogu reći da jesu. Kroz svoju praksu i tolike godine rada vidi se jedan veliki napredak pogotovo kod mlađih generacija gdje je napravljen veliki napredak u smislu prevencije i razvoja kulture održavanja oralne higijene i redovitih odlazaka kod stomatologa. Tako da mogu reći kako imamo jedan vrlo korektan status u smislu naših pacijenata koji redovito dolaze i obilaze stomatologe po potrebi. Mogu samo dodati, svaka pohvala za naše sugrađane.“
Ono što je uvijek prisutno u stomatološkim ordinacijama definitivno je strah od zubara, Jurišić ističe kako upravo taj strah svakodnevno imaju i u svojoj ordinaciji. Razloga je više.
„Može biti nekakvo neugodno iskustvo koje je doživljeno u nekom odlasku kod stomatologa, i onda se stvori nekakva averzija, odnosno strah koji dovodi do toga da ljudi ne odlaze i imaju određene predrasude. Sve je to zastupljeno do onoga trenutka kada zaista moraju kod stomatologa. Posebice je tako bilo u prijašnje vrijeme kada je stomatologija bila drugačija. Rekao bih da je bila puno agresivnija nego danas. A danas nam tehnologija omogućava da smo u jednoj puno komfornijoj zoni, da je to potpuno bezbolno. Svakako, sam zahvat kad se radi na ustima vrlo je neugodan, ali mi danas imamo i znanja i tehnologiju da to pacijentima ne bude tako strašno. Također, u nekim situacijama pacijenti doživljavaju jedan strah od nepoznatog posebice kad su u pitanju neki veći zahvati. S time se susrećemo svakodnevno u praksi, međutim uz adekvatnu informaciju, adekvatno objašnjenje i kvalitetan pristup, pacijenti svakako odu sa novim iskustvom tako da tih iracionalnih strahova više nema, barem ne u mjeri u kojoj je to nekad bilo zastupljeno.“
Na kraju, nije novost da osmijeh otvara sva vrata te da je upravo on mnogim ljudima njihov zaštitni znak.
„Slažem se apsolutno da sigurno čovjek kada ima saniranu usnu šupljinu i lijep osmijeh svugdje je puno ugodnije viđen, ima kvalitetnije i bolje samopouzdanje i od samog lijepog osmijeha dolazi dosta dobrih stvari.“
Možemo samo zaključiti kako je lijep i prije svega zdrav osmijeh jedinstven ukras svakog pojedinca, a ujedno i puno govori o samoj osobi.
Kate Lujo