Klešković: Kao Srđevac razotkrivao sam golfere, a osim MIG-a na Srđu treba biti i Majsan i Sveti Vlaho. Ima i poruku za Capora

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Dubrovački branitelj i sad  već bivši član stranke Srđ je Grad Leonardo Klešković poslao je otvoreno pismo prijateljima, braniteljima i gradonačelniku Matu Frankoviću. Evo što je napisao:

„Od prošle sjednice Gradskog vijeća Grada Dubrovnika već previše puta sam doveden u situaciju da moram objašnjavati svoj status u stranci Srđ je grad a posebno moju ulogu u istupu gradskog vijećnika Capora nakon što me Gradonačelnik osobno prozvao sa govornice.

(…) Ono što sam zajedno s tim ljudima postigao u miru za obranu Grada, vjerujte nije niti malo manje vrijedno od mog zalaganja u ratu. Bilo je tu političkog neiskustva, greški, lutanja ali nikada, baš nikada nečega čega bi se trebao sramiti. Uvijek smo imali strpljenja satima slušati jedni druge i o svemu odlučiti konsenzusom. O svakoj odluci sam imao pravo sudjelovati u donošenju i svi smo imali odgovornost za svaku od njih.

(…) Golf je pao, razotkrivena je jedna od najvećih prevara u Hrvatskoj i kao kruna svega (neću biti nepošten i ne spomenuti da je raskinut uz jednoglasnu odluku Gradskog vijeća i da je svaka stranka morala to probaviti) raskinut je ugovor sa Golf razvojem da bi u konačnici Dubrovnik dobio svoj Muzej Domovinskog rata na jedinom mjestu na kojem treba biti. Nakon toga sam se osjećao ispunjeno ali istovremeno bio i umoran i zdravstveno potrošen. Posebno sam bio sretan što sam imao svoj doprinos u stvaranju oporbe vrijedne političkog nadmetanja bez čega nema zdravog demokratskog društva. Već tada više nisam aktivno sudjelovao u radu stranke ali nisam ni imao potrebu mijenjati svoj status člana.

(…) Ono što mi je sada važno je da moji prijatelji a posebno suborci koje sam zbunio znaju što ja mislim o postavljanju aviona MIG na Srđ i što imam o tome reći. Zar da se crvenim zbog nekoga koga niti ne zanima što ja mislim a mene bi predstavljao? Dakle, rečenica kojom je gospodin Capor započeo svoje izlaganje najbolje će pokazati do koje razine se ne slažem s njim. Kada kažem s njim mislim s njim, Đurom jer znam da to nije stav svih članova liste. Kako to znam? Tako što ih poznam.

Đuro Capor: “Poštovani Gradonačelniče, zanima me od koga je potekla ova ideja? Smatram ju neprimjerenom jer ne vidim zaista kakve veze MIG ima sa tvrđavom i Muzejem Domovinskog rata.”

E pa gospodine Capor, ideja je potekla od mog dobrog prijatelja Ivana Janovića – Johnnya. Pilota 1. Hrvatske lovačke eskadrile, koji je pilotirao tim zrakoplovom u borbenim akcijama. Ideja je potekla prije nego je itko i znao za budući rashod ovih aviona.

Johnny inače sada živi s obitelji u Cavtatu. Pilot je civilnog zrakoplovstva i radi neke od najzahtjevnijih poslova u toj branši. Na jednom od naših druženja prije više od godinu dana baš mene je pitao što mislim o tome da se jedan od dva MIG-a od kojih je jedan nosio ime “Osvetnik Dubrovnika” dovede i izloži u Dubrovniku. Smatrao je da bi nam on svojim poznanstvima u eskadrili mogao pomoći dobiti ga. Oduševljeno sam prihvatio i molio ga da to što prije napravi jer smo obojica znali da će ih i drugi gradovi htjeti. On je uskoro zvao svoje i tu ova priča počinje. Prijatelj je i sa Oliverom Pezom, autorom knjige „Zagonetka pobjede“ i mnogima kojima je stalo pa znam da je u toj priči još naših ljudi. To su ljudi koji samozatajno rade iz čiste ljubavi i domoljublja i ne zanima ih politika..

Nakon Đurovog ništa drugo do bezveznog, uvredljivog izlaganja, nazvao sam mog Johnnya da sjednemo, ispričao mu se na gluposti i zamolio ga da mi napiše par tehnikalija jer sam osjećao dužnost javno istupiti i iznijeti svoje mišljenje na ovu temu pa da ne bi što falio.

(…) Prvi borbeni letovi Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, uključujući zrakoplove MiG-21 “Osvetnik Vukovara” i “Osvetnik Dubrovnika”, dogodili su se početkom 1992. godine, kada je Hrvatska uspjela uspostaviti minimalne kapacitete za borbeno djelovanje iz zraka. Iako su se ovi avioni kasnije istaknuli na različitim područjima bojišnice, njihova prva borbena djelovanja bila su vezana uz obranu ključnih dijelova Hrvatske od agresije.

MiG-21 “Osvetnik Dubrovnika” prvi puta borbeno je djelovao u sklopu operacija nad južnim bojištem, gdje su hrvatske snage pokušavale spriječiti daljnju okupaciju i razaranja područja Dubrovnika te potisnuti neprijateljske snage prema granici s Crnom Gorom.

Njegov prvi dokumentirani borbeni let dogodio se u ljeto 1992. godine, tijekom akcija oslobađanja zaleđa Dubrovnika, kada je zrakoplov pružao podršku kopnenim snagama na području dubrovačkog zaleđa i Konavala.

Ovi prvi borbeni zadaci imali su ogroman moralni utjecaj. Hrvatski narod vidio je da zemlja razvija sposobnost obrane iz zraka, a neprijatelj je shvatio da ni zračni prostor više nije pod njihovom apsolutnom kontrolom.

Avioni Hrvatskog Ratno Zrakoplovstva kao sto je MiG-21 “Osvetnik Dubrovnika” danas su povijesni artefakt koji nosi sjećanje na Domovinski rat i herojsku borbu hrvatskog naroda za slobodu. Kao i “Osvetnik Vukovara”, ovi avioni danas predstavljaju snagu otpora i posvećenost sjećanju na nevine žrtve srpsko-crnogorske agresije na Republiku Hrvatsku.

(…) Poštovani prijatelji, poštovani suborci, poštovani Gradonačelniče, evo sada znate da imamo našeg Johnnya koji zna sve što o ovom avionu treba znati. Imamo najboljeg mogućeg sugovornika koji može stručnim službama i Muzeju DR biti od pomoći pri postavljanju eksponata i šteta bi bila ne iskoristiti njegovo znanje i ne prenijeti ga mladima i posjetiteljima muzeja.

Moje osobno mišljenje je da na Srđ treba donijeti i Majsana i Svetog Vlaha i da zajedno čine jedinstveni postav. Pa čemu ovolika borba oko tvrđave ako ćemo je sada gledati kako propada i od nje nećemo napraviti najbolji muzej Domovinskog rata u Hrvatskoj?“,  stoji u pismu koje je Klešković objavio na svom Facebook profilu, te dodao:

„Dajte da taj muzej sredimo i molim Vas sve koji pročitate ovaj post da se suzdržite nepotrebnih komentara jer po ovom pitanju politike ne smije biti.“

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!