ŠKOLE ILI ZATVORI Ovo je pet razloga zbog kojih dubrovački srednjoškolci potpisuju peticiju, nude i alternativu
Nakon što su sinjski srednjoškolci pokrenuli peticiju protiv zaključavanja vrata i ograničavanja kretanja srednjoškolaca, akciji se pridružuju i učenici dubrovačkih srednjih škola.
Naime, nakon tragičnog događaja i napada u OŠ Prečko u Zagrebu kada je poginuo jedan učenik krenulo se s provođenjem protokola kojim je predviđeno da vrata škola mogu biti otključana 30 minuta prije početka nastave i 15 minuta nakon završetka nastave. Protokol navodi da svi učenici pod malim odmorima ne smiju napustiti škole, a jedino je srednjoškolcima tijekom velikog odmora dopušten izlazak izvan škole.
Srednjoškolci izražavaju nezadovoljstvo i protivljenje poduzetim mjerama koje uključuju zaključavanje vrata škola tijekom nastave i ograničavanje slobodnog kretanja učenika.
„Smatramo da ove mjere nisu u skladu s našim pravima i slobodama te da mogu negativno utjecati na sigurnost, dostojanstvo i kvalitetu obrazovanja“, stoji u peticiji, u kojoj navode i pet razloga protivljenja. To su povreda osnovnih prava učenika, zatim sigurnosni rizik, nepovjerenje prema učenicima, negativan utjecaj na mentalno zdravlje, a navode i kako postoje alternativna rješenja.
Znači, smatraju da su povrijeđena njihova osnovna prava jer „zaključavanje vrata i onemogućavanje izlaska iz škole tijekom stanki predstavlja ograničavanje osnovnog prava na slobodu kretanja. Škola je, ističu, prostor obrazovanja, a ne zatvor.
Navode i sigurnosni rizik jer u slučaju hitnih situacija kao što su požar, potres i evakuacija, zaključana vrata mogu dovesti do ozbiljnih posljedica za sigurnost svih prisutnih, te kako takve mjere umjesto zaštite mogu ugroziti njihove živote.
“Ovakve restrikcije šalju poruku nepovjerenja prema nama kao učenicima i mladim ljudima. Umjesto dijaloga i zajedničkog pronalaženja rješenja za probleme (npr. neopravdani izlasci), biraju se autoritarne metode. Stres i anksioznost zbog osjećaja zatočenosti unutar škole mogu dodatno utjecati na našu koncentraciju, motivaciju i opće psihološko stanje. Umjesto zaključavanja vrata, predlažemo bolju komunikaciju između učenika, nastavnika i uprave škola, uvođenje transparentnih pravila te mjera koje neće ugroziti naša prava i sigurnost.“, navode srednjoškolci.
Peticijom srednjoškolci zahtijevaju hitno ukidanje mjera zaključavanja vrata škola, zatim uvođenje otvorenog dijaloga između učenika, školskih uprava i roditelja o svim pitanjima koja utječu na njih, te razmatranje alternativnih mjera za rješavanje problema uz uključivanje svih zainteresiranih strana.
„Očekujemo da se naš glas čuje i uvaži te da se zajednički radi na izgradnji sigurnog, slobodnog i poticajnog školskog okruženja.“, poručuju također srednjoškolci.