Grad preuzeo Uvalu Sumratin: Franković: “Sve što mi danas radimo je zapravo mogla odraditi Županija!”
Nakon što je Grad Dubrovnik u petak potvrdio kako preuzima potpunu odgovornost za upravljanje koncesijskim područjem Uvale Sumratin, gradonačelnik Mato Franković je sa suradnicima obišao područje te najavio kako će od sutra gradske službe krenuti s uređivanjem prostora.
“Nakon prethodnih dogovora postignutih u petak s Državnim odvjetništvom RH, odlučili smo preuzeti odgovornost za Uvalu Sumratin i na taj način zaustaviti ovu sramotu koja se događa. Ovo ničim ne odaje da se nalazite u Dubrovniku, gradu izvrsnosti, šampionu turizma, odaje upravo suprotno. Svjesni smo činjenice da postoje pravni problemi, međutim, ti pravni problemi ne opravdavaju davatelja koncesije, pod tim mislim na Dubrovačko-neretvansku županiju, kao ni koncesionara koji jednom odlukom Visokog upravnog suda nije koncesionar, a drugom ipak jest.”
Franković je dodao kako je više puta apelirao Županiju, ali je odgovor izostao. Posebno je istaknuo Iva Klaića pročelnika Upravnog odjela za poduzetništvo, turizam i more Dubrovačko-neretvanske županije:
“Postoji tu podijeljena odgovornost i jednih i drugih. Iako sam više puta apelirao na pročelnika Iva Klaića u Upravnom odjelu Dubrovačko-neretvanske županije, slao veliki broj mailova, tražio da nam se izda nalog ili napiše najobičniji mail, šutnja je konstantno bila prisutna od strane gospodina Klaića i stoga sam odlučio otići u Državno odvjetništvo i pronaći pravnu formu kako preuzeti prostor nakon što je Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao nalog u kojem je istaknuto da postoji mogućnost zdravstvene ugroze, prije svega onih bazena koji su puni vode i tko zna čega. Na temelju svega toga, sukladno novom Zakonu o pomorskom dobru, Grad Dubrovnik može privremeno preuzeti prostor koji je zapravo pod upravljanjem jedinice regionalne samouprave. Sve što mi danas radimo je zapravo mogla odraditi Županija, zašto se gospodin Klaić na to nije odlučio, ne znam. Ali zaustavljamo priču danas tu, mi preuzimamo odgovornost, sve naše službe su tu” kazao je Franković
Gradonačelnik je dodao kako će početak čišćenja Uvale Sumratin krenuti već sutra:
“Sutra ujutro krećemo s održavanjem plaže, ispumpavanjem bazena, kao i košnjom cijelog prostora. Nama će trebati par dana da to sve skupa upristojimo. Nakon toga uvodimo redovno održavanje Čistoće. Oni će svaki dan održavati sve površine, već je postavila velike kante, a postavit će ih i dodatno. Apeliramo na naše sugrađane i posjetitelje da smeće odlažu u kante jer smo svjedočili kako je puno smeća bilo okolo, možda zbog nedostatka koševa, odnosno njihovog ograničenog kapaciteta, ne znam, ali 50 metara poviše ima “redovno” smeće. Postavit će se dovoljno velikih kanti, velikog kapaciteta, tako da svaki dan možemo isprazniti kante i da pružiti uslugu našim sugrađanima i posjetiteljima” rekao je Franković.
Gradonačelnik Mato Franković odgovorio je na pitanje zašto sve ovo kreće usred turističke sezone, na današnji datum 15. srpnja:
“Nije pitanje za mene, ja sam se uistinu nadao, apelirao, tražio, molio i sve to mogu potkrijepiti mailovima koje sam slao davatelju koncesije jer moje je mišljenje kako je davatelj koncesije mogao u okviru svog održavanja pomorskog dobra i prihoda koji ostvaruje na pomorskom dobru ugovoriti određenog vršitelja usluge i zapravo cijelo vrijeme održavati plažu putem normalnog, standardnog ugovora i to ne bi bio problem. Mogla se raspisati javna nabava za održavanje plaže u veljači, ožujku, jer pravni problem traje dugo, moglo se u javnoj nabavi istaknuti ugovorni problem da će ugovor prestati funkcionirati u onom trenutku kad koncesionar preuzme područje i na taj način danas ne bismo svjedočili ovome. Ja dolazim na kraju, u trenutku kad smo vidjeli da se svi ostali izmiču od ovoga. Smatrao sam kako moramo pronaći pravni temelj kako ući u područje. “ kazao je gradonačelnik
Istaknuo je kako građani moraju znati da će Grad, morati platit usluge održavanja i čišćenja plaže, a to su novci koji građani davaju Gradu:
“Netko će u konačnici postaviti pitanje za jesmo li oštetili Čistoću, Vrtlar ili proračun Grada Dubrovnika. U konačnici ono što građani moraju znati jest da će i usluge Čistoće, Vrtlara i usluge ugovornog održavatelja pomorskog dobra, vatrogasaca – platiti građani Grada Dubrovnika. Sve ovo što će odraditi, neće odraditi volonterski, već će to naplatiti, bez obzira što su većim dijelom društva u vlasništvu Grada Dubrovnika, proračunska sredstva će se morati izdvojiti za ovo. To je sve skupa podložno reviziji i da kojim slučajem nemamo pravno uporište, naravno da bi se radilo o kršenju zakona i sankcijama odgovorne osobe, a to sam ja” zaključio je gradonačelnik Mato Franković.