OZBILJNE PRIJETNJE Gosti se predstavljaju kao influenceri i novinari kako bi iskamčili besplatnu večeru
Turisti često biraju restorane prema dobrim recenzijama koje su objavljene na Googleu i TripAdvisoru, no posljednjih godina nije rijetkost da se u dubrovačkim restoranima pojavljuju gosti koji se predstavljaju kao influenceri ili čak kao novinari nekih uglednih medija i u zamjenu za objavu ili dobru recenziju traže besplatnu večeru.
Ne pristanu li ugostitelji nije rijetkost da ih se ucjenjuje lošim recenzijama, a ovakve situacije nisu rijetkost niti u dubrovačkim restoranima priča nam predsjednik Ceha ugostitelja Dubrovnik Đani Banovac.
“Prevare su svuda oko nas i ljudima su bitne kratke informacije, a prevaranti među gostima to koriste kako bi dobili određene benefite. Često se prezentiraju kao predstavnici medija koji u zamjenu za obrok nude recenzije. Dakle, prevaranti su pošli korak naprijed,” objašnjava Banovac.
Na pitanje što ugostitelj može napraviti u slučaju lažne recenzije koja je rezultat ucjene Banovac kaže kako se lažne recenzije uspješno mogu maknut.
“Ako je riječ zaista o lažnoj recenziji prvo može reagirati sam ugostitelj tako da odgovori na samu objavu, a nakon toga i krovna udruga ugostitelja može se obratiti servisu nakon čega se obično uklanja lažna objava”, objašnjava Banovac i ističe kako lažne recenzije u pravilu ne mogu dugoročno naštetiti pojedinom restoranu jer kvaliteta i recenzije pravih gostiju na kraju uvijek pokažu pravo stanje, a lažne recenzije se ipak prepoznaju i uklone.
Mato Čupić