Usvojena povijesna odluka za grad: ‘Moramo riješiti promet ako želimo pričati o održivosti’

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

“Sustav prometa je potpuno neodrživ”, kazao je tijekom sjednice Gradskog vijeća gradonačelnik Mato Franković predstavljajući Prijedlog odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturnoj-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika. Prijedlog je usvojen podrškom većine vijećnika uz četiri suzdržana glasa.

Novi prometni režim oko Grada stupit će na snagu 1. rujna ove godine, a kazne za one koji ne budu imali propusnice uvest će se s prvim danom 2025. godine.

Franković je naveo kako u gradu ukupno vozi oko sedam tisuća taksi izvršitelja što je prema njegovim riječima neodrživo.

“Veliki broj vozila gravitira povijesnoj jezgri i blokira taj dio grada što je posebno opasno ako dođe do hitnosti. Drugi element zašto moramo riješiti promet su građani, jer oni bi trebali imati prednost. Treći segment su gospodarstvenici. Bitno je da imaju održivo poslovanje i mi to kroz ovu odluku radimo”, naveo je Franković te posebno istaknuo kako Dubrovnik privi u Hrvatskoj donosi ovakvu odluku zbog čega će se ona sigurno u budućnosti mijenjati i prilagođavati.

Pojasnio je kako će svi koji imaju zakupljene javne površine za taksi prijevoz moći voziti zonom posebnog prometnog režima. Dodao je kako je to prošireno za one koji imaju koncesije Lučke uprave Dubrovnik i Zračne luke. Najavio je i javni natječaj na kojem će se izabrati još 100 gospodarskih subjekata koji će se javiti i dobiti mogućnost prolaska. Najavio je kako kaznene i prekršaje odredbe ovog prijedloga stupaju na snagu 1. siječnja 2025. godine, a vozit će se s propusnicama od 1. rujna.

“Mislim da je tako zadovoljena tržišna utakmica. To nam je važno jer ne želimo se stavljati iznad zakona i poremetiti tržišnu utakmicu. Sanitatu će prihodi porasti jer oni gospodare s parkinzima na Pilama i na Pločama. Oni koji se tamo žele parkirati morat će dodatno platiti i to će biti dobro za Sanitat. Ipak najvažnije nam je da će se ljudima povećati kvaliteta života, smanjit će se broj vozila”, istaknuo je.

Najavio je i gradnju kružnog toga kod Medicinske škole.

“Ljudi koji nemaju dozvolu za poseban prometni režim, a na Ilijinoj glavici ipak skrenu, moći će se okrenuti na okretištu kod Medicinske škole i tako izaći iz zone”, pojasnio je.

Franković je istaknuo kako je za provođenje ove odluke potrebna politička hrabrost.

“Mnogi ljudi neće biti zahvalni, ali mi moramo razmišljati o gradu sutra, za pet, deset godina. Sad kapilarno rješavamo probleme i to nije dovoljno. U budućnosti ćemo imati još više restrikcija, posebice kada se izgradi park and ride sustav na Pobrežju. Tada će posjetitelji doći do mosta i s autobusima dolaziti u grad. Ako želimo pričati o održivosti onda je to smjer u kojem moramo ići”, jasno je poručio Franković.

Pojasnio je kako je cilj ovog prometnog režima smanjenje prometa na Ilijinoj glavici gdje je  najveći promet.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!
Pravila o privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kad se vratite na naše web mjesto i pomažu našem timu da shvati koji su dijelovi web mjesta vama najzanimljiviji i korisniji.

Pravila o privatnosti