Koliko se stanovnici juga Hrvatske žale na rad liječnika

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Ako je suditi po izvještaju županijskog Povjerenstva za prava pacijenata, stanovnici Dubrovačko-neretvanske županije lani se nisu puno tužili na rad zdravstvenih institucija.

„ Bilo je raznih pritužbi i to više na primarnu, a nešto manje na specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu. Sve su pritužbe riješene mirnim putem. Osim toga, bilo je i prijedloga za poboljšanje rada nekih zdravstvenih institucija koje smo proslijedili Ministarstvu zdravstva.“, kazao je predsjednik Povjerenstva za prava pacijenata Dubrovačko-neretvanske županije Zoran Jablanov koji radi u dubrovačkom Domu zdravlja.

Također je naglasio kako nije bilo pružbi na neke teže slučajeve vezane uz ugrožavanje života i zdravlja pacijenata.

„Tijekom 2023. godine Povjerenstvo nije zaprimilo podneske odnosno pritužbe pacijenata koje se mogu smatrati teškim slučajevima kršenja prava pacijenata, a koje bi ugrozile život i zdravlje pacijenata i o kojima bi trebali obavijestiti Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Ministarstva zdravstva. Također, nije zaprimljena niti jedna pritužba koja bi se odnosila na pogoršanje mentalnog zdravlja ili diskriminacije zbog epidemije bolesti COVID-19. Pod ostavljenim pritužbama pacijenata Povjerenstvo kontaktira ne samo pacijente koji se žale, već i liječnike, ravnatelja Doma zdravlja a također traži mišljenja od nadležnih institucija, na primjer HZZO, ministarstava, područnih ureda Zavoda za socijalni rad i drugih. Zajedničkom suradnjom omogućili smo da pacijenti – podnositelji pritužbi ne ostanu bez odgovora, odnosno da im se omogući korištenje zdravstvene zaštite sukladno odredbama Zakona o zaštiti prava pacijenata.“, pojasnio je Jablanov.

Prema njegovim riječima, Povjerenstvo je zaprimilo tri pritužbe na rad liječnika obiteljske medicine, te po jednu pritužbu na rad pedijatrice, zatim na rad liječnika o ispravnosti cijepljenja, na rad specijaliste ortodoncije zbog nemogućnosti ostvarivanja zdravstvene zaštite djeteta u blizini mjesta prebivališta. Dobili su i prigovor udruge na kršenje prava na povjerljivost podataka pacijenta, zatim na rad stomatologa zbog nepružanja hitne intervencije djetetu, kao i prijedlog za unaprjeđenje rada komisije za vještačenje. Povjerenstvo je zaprimalo i druge podneske koji se odnose na tečajeve za trudnice, organiziranje izložbi vezano uz pacijente i njihova prava, te razna stručna usavršavanja.
„Temeljem zaprimljenih pritužbi, Povjerenstvo je tijekom izvještajnog razdoblja postupalo ovisno o predmetu na sljedeći način: od odgovornih osoba u zdravstvenim ustanovama, odnosno ordinacijama privatne prakse Povjerenstvo je tražilo službena očitovanja vezano uz sav sporni sadržaj zaprimljenih pritužbi pacijenata, nakon utvrđivanja činjeničnog stanja Povjerenstvo je donosilo zaključke i tražilo postupanja odnosno očitovanje Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, Hrvatske liječničke komore, Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske, Povjerenstvo je podnositelje pritužbi i predstavki u zakonskom roku obavještavalo o svojim službenim aktivnostima, zaključcima i mogućem daljnjem službenom postupanju s tim u vezi, kad god je moglo, Povjerenstvo je probleme rješavalo mirnim putem tako da pacijent bude optimalno zbrinut i zadovoljan, sukladno pravilima struke“, kazao je također Zoran Jablanov.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!