
Padaju rekordi: Pelješke turističke zajednice ujedinjenim snagama produljuju pred i post sezonu
Pelješki turistički poduzetnici ostvarili su ove sezone dvostruki plus – brojem noćenja i posjeta nadmašili su ne samo prošlu, nego i najuspješniju godinu hrvatskog turizma, 2019. godinu. Ulazak Hrvatske u eurozonu i šengensko područje, uz, naravno, Pelješki most, pomogli su u ostvarenju povijesno najviših rezultata.
Mladen Đeldum, direktor Turističke zajednice Orebić, govori nam da su s ostvarenih 840 tisuća noćenja lanjske brojke nadmašili 2,1 posto, a broj noćenja iz 2019. godine za 2,5 posto. Što se strukture gostiju tiče, prednjače Poljaci, a slijede Slovenci i gosti iz BiH.
Turistička sezona, kaže Đeldum, i dalje traje, a sada je došao red na goste koje privlače prirodne ljepote, outdoor ponuda poput biciklizma i planinarenja, ali i eno-gastro ponuda.
Kako bi dodatno istaknuli eno-gastro ponudu, u svim pelješkim TZ-ima surađuju na festivalima uz pomoć kojih motiviraju goste na dolazak u predsezoni i postsezoni.
„Mi krećemo s Festivalom peljeških kapetana od sredine svibnja do sredine lipnja, nastavljamo s Festivalom okusa i u post sezonu ulazimo s Festivalom soli. Svaki taj festival bilježi velik broj dionika i to je prava prilika da se naši gosti upoznaju s bogatom eno i gastro ponudom u našim restoranima, vinarijama i slično”, poručuje Đeldum dodajući da puno turista, pogotovo onih koji poluotok posjećuju prvi puta, često odlaze puni pozitivnih dojmova, iznenađeni prirodnim ljepotama koje često nadmašuju njihova očekivanja.
„To je onaj ‘vau efekt’ kada gosti dobiju više nego što su očekivali i to je ono zbog čega se nadamo da će nam se vratiti”, govori Đeldum.
Što se pak tiče smještajnih kapaciteta, nedostaje još samo hotel Komodor koji će, kada proradi, prema procjenama direktora TZ-a doprinijeti s tisuću noćenja dnevno.
Jedan od većih problema koji muči hotelijere, a i ostale turističke poduzetnike u Hrvatskoj, pa i na Pelješku, kvalitetna je radna snaga. Đeldum, koji je dio svoje karijere i kao direktor Hotela Korčula u Korčuli, smatra da nitko ne može zamijeniti domaćeg radnika i nada se da će se s usklađenjem plaća barem dio njih vratiti na svoja stara radna mjesta.
„Moje je mišljenje da nitko ne može toliko kvalitetno komunicirati s gostom kao domaći čovjek i nadam se da će oni biti u većem broju motivirani za poslove u turizmu”, govori Đeldum. Napominje i da se nedostatak radne snage može i treba izbjeći kvalitetnim planiranjem. Naime, čak i kada hotelijeri žele angažirati strane radnike, to je proces koji zahtijeva minimalno deset do 15 dana, jer se moraju obaviti razne provjere. A pola mjeseca u sezoni od tri mjeseca predstavlja prilično velik udio.
