Aerodrom u Trebinju problematičan je zbog čitavog niza stvari: “S razlogom imamo negativan prizvuk”
„Prekogranični projekti u jednoj državi ne smiju ugrožavati susjede preko državne granice“, smatra župan Nikola Dobroslavi komentirajući tako najnovije vijesti o gradnji aerodroma u Trebinju.
Naime, usvojena je planska dokumentacija za izgradnju zračne luke u Trebinju, a mediji iz Republike Srpske pišu kako su usvojeni i izdati lokacijski uvjeti za izgradnju.
Župan Dobroslavić smatra kako je gradnja ove zračne luke problematična iz više razloga.
„Zračna luka Trebinje na novoj lokaciji Taleža, kamo je preseljena s lokacije Zupci, predstavlja ugrozu za Dubrovačko-neretvansku županiju. Konkretno riječ je o podzemnom vodotoku rijeke Omble koji je glavni izvor naše pitke vode za područje od Prevlake do Stona, a oni na pet i pol kilometara od izvorišta planiraju zračnu luku. To je ugroza i tomu se protivimo“, jasan je bio župan Dobroslavić.
Dodao je kako je gradnja zračne luke stvar susjedne države, međutim za župana je problematična lokacija, a upravo s prošlom lokacijom, navodio župan, nije imao problema.
„Mi smo preko ministarstava, Vanjskih poslova i Zaštite okoliša, intervenirali kod bosansko-hercegovačke strane i upozorili smo ih da nije prihvatljivo da grade nešto što ugrožava područje RH. Do sad nismo dobili zadovoljavajuća uvjeravanja da nema negativnog utjecaja, ali prema našim stručnjacima postoji opasnost od ugroze. Ako će graditi zračnu luku, neka grade, ali očekujemo promjenu lokacije jer ne možemo dopustiti da se gradi na navedenom mjestu“, smatra Dobroslavić.
Sporan je, naglašava župan, i investitor, a riječ je o Republici Srbiji koja bi osigurala 200 milijuna eura za gradnju zračne luke u Trebinju. Dobroslavić dodaje kako to zvuči kao provokacija.
„Srbija je daleko, a želi graditi u blizini granice s Hrvatskom. Znamo što se događalo kad su Srbija i vojska JNA iz užičkog korpusa i drugih postrojbi iz Srbije bile na ovom području. Dogodile su se strašne posljedice poput: 30 posto teritorije je bilo spaljeno, opljačkano, srušeno… naša povijesna jezgra je granatirana… Zbog svega toga ne bismo voljeli da Republika Srbija bilo što gradi na granici s Hrvatskom“, kazao je Dobroslavić.
Dodao je kako osobno smatra da bi se zračna luka u Trebinju teško nosila s konkurencijom.
„Zračna luka u Dubrovniku je izvrsna i priznata je u Europskoj uniji, a tu su i druge zračne luke poput Tivta, Podgorice i Mostara. Sve su one na maloj udaljenosti od Trebinja, ali to je ipak njihova stvar i neću previše komentirati poslovne odluke. Ako misle da je to isplativa investicija, neka grade. Samo želimo vjerovati da to nije neka vojna luka koja je povezana s pričom oko Srpskog Sveta jer sve to asocira na vojnu ekspanziju“, smatra Dobroslavić.
Još jednom je naglasio kako je hrvatska strana poduzela konkretne korake po pitanju utjecaja na okoliš. Naime, stavljeni su prigovori na studiju utjecaja na okoliš koji jasno ukazuju kako nisu zadovoljeni uvjeti gradnje na području Taleža zbog zaštite bioraznolikosti i utjecaja zaštite vode.
Ukupna površina zračne luke bi trebala biti 48.805 četvornih metara. Među sadržajima se ističu terminal na 38.640 četvornih metara, kontrola leta 2.515 četvornih metara, od čega je toranj 2.280 četvornih metara, tu je i 1710 vatrogasnih stanica, 2947 garaža i 270 četvornih metara autopraonice.
Autori analize isticali su da je prometna infrastruktura do zračne luke loša, da je riječ o lokalnim cestama koje su u vrlo lošem stanju, nezadovoljavajuće širine, a na nekim mjestima je ugrožena i sigurnost prometa.
Na parceli postoji vodovod, ali nema kanalizacije niti termotehničke instalacije. Trebinje će imati terminal od 38.640 četvornih metara, što je više od polovine zagrebačkog terminala koji ima 68.883 četvorna metra.