Zašto romobilom ne smijete dalje od Kantafiga, jer će vas kaznit, a biciklom možete mirne duše po cijeloj Hrvatskoj?

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Romobile sve češće viđamo na prometnicama, baš kao i bicikle, a malo je onih koji znaju kako za ove dvije vrste vozila na dva kotača vrijede potpuno različiti zakoni. Tako romobilom možete mirno vozit do Kantafiga, a ako se uputite prema Mokošici već ste u prekršaju i možete bit kažnjeni. S druge strane biciklom možete prijeći cijelu Hrvatsku bez da vas itko zaustavi i kazni.

U čemu je stvar? U tome da se prema zakonu na romobil gleda drugačije nego na bicikle ili da budemo točniji električni romobili smatraju se manje sigurnim od bicikala. Od srpnja 2022. godine u Hrvatskoj vrijedi zakon o romobilima kojima kojim se regulira kuda se električni romobil smije kretati i pod kojim uvjetima objasnio je prometni policajac Denis Pavela.

“Romobil se dužan kretati biciklističkom stazom, a ako nema biciklističke staze romobil se dužan kretati nogostupom tako da njegova brzina kretanja ne bude brža od brzine kretanja pješaka. Brzina kretanja električnog romobila je ograničena do 25 kilometara na sat.”

Ipak, kao što smo već spomenuli na početku za romobile vrijede posebna pravila što nam je potvrdio i Pavela.

“Električni romobil se smije kretati  na onim cestama na kojima je brzina ograničena do 50 kilometara na sat. Konkretno to bi značilo da se romobil ne smije kretati autocestom, brzom cestom kao ni državnom cestom i na svim cestama na kojima je ograničenje brzine iznad 50 kilometara na sat što nije slučaj kod vozača bicikla.” objasnio je Pavela.

Zašto se biciklima više tolerira nego električnim romobilima?

Pavela nam objašnjava kako se različita pravila odnose na romobile zbog same konstrukcije vozila koja značajno utječe na sigurnost vozača u slučaju nezgoda.

“Ne možemo reći da je bicikl sigurnije prijevozno sredstvo od električnog romobila jer niti jedan od njih nema nikakvu vanjsku zaštitu koja bi vozača zaštitila u slučaju nezgode, ali se smatra da je bicikl sigurnije u odnosu na same dimenzije vozila. Pritom se misli na veličinu kotača, upravljačku konzolu, dimenzije općenito i kad usporedimo ceste koje po svojoj konstrukciji imaju puno rupa. Kad sve sagledate iz tog konteksta manji kotač udarom u rupe na cesti ima veće šanse za doživi nesreću nego veliki kotač kao što je to slučaj kod bicikla.” Kaže Pavela uz napomenu kako i vozač romobila i vozač bicikla moraju imati kacigu prilikom vožnje, a električni romobil ne smiju voziti djeca mlađa od 14 godina jer ako sudjelujete u prometnoj nesreći s romobilom automatski ste i sudionik.

Važno je napomenuti kako su propisane novčane kazne za vožnju romobila bez kacige, vožnju sa slušalicama kao i vožnja na cestama kojima se romobil ne bi smio kretati.

Mato Čupić


PODIJELI S PRIJATELJIMA!