Taksisti protiv kartica, dubrovački prijevoznici žele uvođenje reda: ‘Neki ljudi otvore bolovanje i voze’
Tijekom rasprave o izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu najavljeno je uvođenje kartice koju bi izdavala Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD), a koja bi sadržavala podatke o vozaču. U planu je da putnik pomoću skeniranja QR-koda može provjeriti ispunjava li vozač taksija tražene uvjete, to jeste ima li dobar ugled, važeću vozačku dozvolu te položen ispit za auto taksi vozača.
Tajnik autotaksi prijevoznika okupljenih u udrugu Lider Božo Miletić smatra kako je ovaj novitet loša ideja.
“Pozdravljam bilo koju mjeru koja će pridonijeti uređenju ove trenutno neuređene djelatnosti. Međutim, kartica kao takva po meni ne rješava problem. U saborskoj raspravi sam čuo kako će kartica biti dostupna tek kad putnik uđe u vozilo i onda će on moći skenirati QR kod koji se nalazi na kartici pa će znati ispunjava li vozač minimalne uvjete. Mislim da je to besmisleno jer dovodimo u situaciju putnika da bude inspektor ili neki drugi nadzorni organ koji će nadgledati taksi vozače”, smatra Miletić.
Predložio je uvođenje posebnih registarskih oznaka što je prema njegovom mišljenju puno bolja opcija.
“Još ranije smo uputili apel ministarstvu za to. Kada bi imali posebne tablice onda bi svatko znao prije ulaska u vozilo je li ono legalno ili ne. Uz sve to, registar taksi prijevoznika trebao bi biti javan na način da svako tko unese registarsku oznaku u registar trenutno dobije informaciju o kojem se prijevozniku radi, odnosno odmah zna da možda netko ilegalno vozi i onda ne ulazi u takvo vozilo”, predložio je Miletić.
Pojasnio je zašto smatra da je autotaksi prijevoz neuređena djelatnost.
“Ima puno razloga zašto je to tako. Najveći razlog tomu je potpuno otvoreno tržište. Doslovno svatko za stotinjak eura može otvoriti i pokrenuti taksi posao. Ne može biti sve skroz otvoreno i liberalno, ipak moraju postojati pravila i uvjeti koje svi moraju poštovati. Od 2018. godine uveden je zakon o liberalizaciji tržišta u ovoj djelatnosti i od tad svjedočimo jako puno nereda na prometnicama diljem Hrvatske i Dubrovnika”, naznačio je Božo Miletić.
Za njega je neograničen broj taksi vozila posebno sporan u Dubrovniku.
“Svatko može obavljati tu djelatnost pa tako brojni koji imaju poslove u gradskim i državnim firmama ljeti uzmu godišnji ili bolovanje i onda voze. Neki čak voze i tijekom radnog dana. To jednostavno nije normalno i to bi trebalo zaustaviti. Naš sustav koji je zadužen za izdavanje dozvola nije dobro organiziran jer nije umrežen. Bilo bi dobro kada bi se znalo da ljudi koji su primjerice na bolovanju ne mogu voziti taksi. Ima tu jako puno prostora za donošenje odluke”, kazao je Miletić.
Osvrnuo se i na uspostavljenje novog prometnog režima oko povijesne jezgre. Miletić smatra kako će to uvesti reda u ovu djelatnost.
“Od početka smo to pozdravili iako nismo dobili odgovore na prijedloge koje smo uputili tijekom javnog savjetovanja. No, svaki pokušaj uvođenja reda vjerujem da će uroditi plodom jer ograničavanje broja vozila oko grada znači da će se automatski smanjiti pritisak na tu djelatnost. Međutim, iz prijedloga odluke najveći naglasak je na autotaksi prijevozu, no mi nismo jedini koji zagušujemo promet, tu su još kombi vozila, agencijska bez oznake i brojna druga koja prevoze putnike. Taksi vozila su dio samo nereda”, zaključio je za Jug info tajnik autotaksi prijevoznika okupljenih u udrugu Lider Božo Miletić.