CENTAR ZA UPRAVLJANJE PROMETOM: Nadzor prometa u Dubrovniku pod budnim okom 64 kamere i tima stručnjaka

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Gradonačelnik Mato Franković posjetio je Centar za upravljanje prometom, a tim je povodom voditelj Centra Haris Zelentrović predstavio rad i ključne aktivnosti ovog važnog operativnog odjela Grada Dubrovnika. U Centru je zaposleno pet djelatnika koji tijekom cijelog tjedna, u jutarnjim i popodnevnim satima, nadziru gradski promet.

“Jedan od naših primarnih zadataka je nadzor prometa u stvarnom vremenu, upravljanje Zonom posebnog režima prometa te koordinacija dolazaka turističkih autobusa putem sustava Bus Web Shop. U okviru tih aktivnosti svakodnevno analiziramo prometne tokove, broj posjetitelja i dinamiku kretanja, čime osiguravamo podatke potrebne za učinkovito planiranje i pravovremenu reakciju na terenu,” kazao je Zelentrović.

Zelentrović ističe suradnju s brojnim gradskim odjelima i službama, posebno naglašavajući izvrsnu koordinaciju s prometnim redarima.

“Zahvaljujući toj suradnji, u slučaju prometnih zastoja ili povećanog pritiska na prometnu infrastrukturu, brzo reagiramo – naša služba putem sustava od 64 nadzorne kamere prati stanje u gradu, a kada uočimo probleme, odmah obavještavamo prometne redare koji izlaze na teren kako bi riješili situaciju. Na posebnim lokacijama u gradu, poput križanja kod Pila i Ploča, redari su svakodnevno prisutni.”

Dodaje kako se u slučaju većih događanja, poput dolaska više kruzera ili povećanog broja posjetitelja (više od 10.000 ljudi u jednom danu), dodatno pojačava prisutnost redara na kritičnim točkama.

“Osim toga, aktivno upravljamo dolascima autobusa vanjskih agencija i kruzerskih gostiju na gradske platoe Pile i Ploče. Budući da su ti kapaciteti ograničeni, svakodnevno koordiniramo s turističkim agencijama kako bi se dolasci prilagodili aktualnom stanju na terenu. Ako dođe do zagušenja, savjetujemo agencijama da pomaknu termin dolaska ili promijene iskrcajnu lokaciju, kako bi se izbjegli zastoji,” pojasnio je Zelentrović.

Gradonačelnik Franković naglasio je kako Centar ima ključnu ulogu u održavanju protočnosti i sigurnosti prometa, osobito u trenucima kada se grad suočava s istovremenim dolascima i odlascima velikog broja vozila.

„Imamo tri izazova – želju gospodarstvenika da u grad dođe što više ljudi, nužnost ograničenja kako ne bismo preopteretili grad i ogroman broj automobila. Posebno je važno da u kritičnim satima, poput kraja radnog dana, omogućimo što brži izlazak automobila iz grada. U prošlosti smo tu griješili – istovremeno su pristizali novi automobili s državne ceste, dok su naši sugrađani pokušavali izaći iz grada. Takve su situacije uzrokovale potpune blokade,“ rekao je Franković.

Dodao je kako je upravo zato ključno imati funkcionalan Centar za upravljanje prometom, stručne ljude koji znaju prepoznati problem i pravovremeno djelovati, kao i sustav koji omogućuje izravnu komunikaciju s građanima.

Govoreći o prometnim redarima, gradonačelnik je istaknuo važnost njihova rada te potrebu za povećanjem njihova broja i jačanjem kolektivnih prava.

„Moramo ih razumjeti – tim ljudima je sve samo ne jednostavno. Stajati na 40 stupnjeva i upravljati prometom, a istovremeno biti izložen uvredama vlastitih sugrađana koji ih ne žele poslušati, izuzetno je teško. Moramo ih poštovati i osigurati im bolje uvjete rada kako bismo ih zadržali i privukli nove kadrove. To je jedini način da sustav bude učinkovitiji i prisutniji,“ naglasio je Franković.

Jedan od sljedećih izazova za Centar je početak provedbe Zone posebnog prometnog režima, koja stupa na snagu 2. lipnja. Građani već sada mogu zatražiti propusnice putem poveznice dostupne na službenim stranicama Grada Dubrovnika.

Franković je najavio kako se početak primjene neće provoditi represivno:

„Nećemo odmah kažnjavati. Svim građanima dat ćemo priliku da se prilagode – prvi, drugi, treći put… ali ne i deseti. Važno je da sustav zaživi, a za to je potrebno određeno vrijeme,“ rekao je.

Iako je planirani kružni tok kod garaže na Ilijinoj glavici trebao biti dio sustava koji bi omogućio vozilima da se vrate bez kažnjavanja, njegova je izgradnja odgođena zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa sa Županijom.

„Kao privremeno rješenje koristit ćemo Volantinu ulicu. Budući da školska godina uskoro završava, očekujemo smanjenje prometa u tom dijelu, što će omogućiti bolje funkcioniranje privremenog kružnog toka. Dugoročno planiramo izgraditi pravi kružni tok u dogovoru sa Županijom, što uključuje i preuzimanje zgrade Medicinske škole u zamjenu za novi objekt bliže Općoj bolnici,“ objasnio je gradonačelnik.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!
Pravila o privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kad se vratite na naše web mjesto i pomažu našem timu da shvati koji su dijelovi web mjesta vama najzanimljiviji i korisniji.

Pravila o privatnosti