RYANAIR IMA RJEŠENJE Neće im smetati dubrovačka bura, spremniji su nego ostali

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Ryanair otvara bazu u Dubrovniku s dva aviona. Tako irski niskotarifni avioprijevoznik uvodi 16 novih linija iz Dubrovnika. Već su uspostavljene dvije linije za Beč i Dublin, a u idućoj godinu planiraju Dubrovnik povezati s 18 europskih destinacija, s posebnim naglaskom na tri cjelogodišnje linije, Beč, Dublin i London. Osim navedenih, ostale destinacije su Rim, Beč, Stockholm, Helsinki, Berlin, Milan, Pariz, Brussels, Baden-Baden, Memmingen, Krakow, Manchester, Düsseldorfa, Poznan, Oslo, Wroclaw.

Bivši direktor nekoliko hrvatskih zračnih luka i međunarodni konzultant u aerodromskoj industriji Tonći Peović smatra kako je otvaranje baze kvalitetna promjena za dubrovački red letenja koji je ranije bio samo sezonski.

“Baza za Dubrovnik je značajna jer Ryanair ima filozofiju da svi njegovi letovi počinju i završavaju iz baze. Za dubrovačku zračnu luku to konkretno znači da će baziranjem dva aviona Boeing 737- 800, takozvana ‘GameChangera’ tu biti smješteni i piloti, mehaničari i prateće osoblje. Svi letovi koji kreću iz Dubrovnika, uvečer će se završiti prema Dubrovniku. Sve to donosi novu kvalitetu u povezivanju Dubrovnika s određenim središtima prema kojima Ryanair leti”, kazao je Peović.

Komentirao je zašto je tek sad došlo do otvaranje baze u Dubrovniku.

“U zadnjih godinu dana došlo je do određene promjene u strategiji Ryanaira koja je uglavnom uvjetovana nedostatkom novih aviona ili općenito nedostatkom postojećih aviona na tržištu za 2024., 2025. i možda 2026. godinu. Sve to bila je posljedica jedne greške koja se pojavila s motorima koja traži dugotrajan servis takvog tipa aviona. Zbog toga mnogi avioprijevoznici u Europi neće imati dovoljno kapaciteta za nadolazeće sezone. Ryanair je u tom segmentu napravio određene promjene u mrežnom operiranju. Neke baze koje im nisu bile toliko lukrativne, poput nekih u BiH, su reducirane ili obustavljene, a oni se tada okreću prema onim destinacijama prema kojima mogu postići veću dobit i cijenu karte”, pojasnio je Peović.

Zračna luka Dubrovnik, dodaje Peović, prepoznala je taj trenutak i nakon intenzivnih pregovora uspjeli su postaviti bazu s dva zrakoplova u Dubrovniku. Uz sve to, najavili su i nova radna mjesta.

“Sumnjam da će biti 500 radnih mjesta, ali sigurno će biti nekoliko stotina zahvaljujući toj bazi jer uz njih dolaze i prateće službe, catering, opskrba i sve druge aktivnosti koji se traže kada je avion u bazi”, smatra Peović.

Potencijalna ‘opasnost’ je konkurencija između avioprijevoznika,

“Ipak su to komercijalne stvari, ali možda bi moglo doći do problema ako bi Ryanair letio slične ili iste letove koje je do sada obavljala naša nacionalna kompanija povezujući Dubrovnik tijekom ljeta i zime. Ryanair bi tada imao prihvatljive cijene, a ne bi profitirali oni koji su do sada operirali i uložili velike novce za razvoj destinacije. No, to su stvari između avioprijevoznika”, naglašava Tonći Peović.

Posebno se osvrnuo na utjecaj bure koja na dubrovačkom aerodromu zadaje muke pilotima.

“Prema mojim spoznajama avion Boeing 737 – 800 i njihove tehničke karakteristike napredniji su kad je u pitanju maksimalni utjecaj bure u odnosu na Airbusove s kojima operira Croatia Airlines. Mislim da će biti spremniji nego drugi tip aviona. Uz sve to znam kakvo je školovanje Ryanairovih pilota i mislim da mogu napraviti nešto više nego Airbus”, zaključio je za Jug info bivši direktor nekoliko hrvatskih zračnih luka i međunarodni konzultant u aerodromskoj industriji Tonći Peović.

Ovaj tekst je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija


PODIJELI S PRIJATELJIMA!