Niskobudžetni letovi: Zbog ovoga se ne treba plašiti ‘torbara’ koji slabo troše
Ryanair otvara bazu u Dubrovniku s dva aviona, nedavno je najavljeno na zajedničkoj konferenciji za medije Zračne luke i ovog niskotarifnog prijevoznika.
Ryanair uvodi 16 novih linija iz Dubrovnika. Već su uspostavljene dvije linije za Beč i Dublin, a u idućoj godinu planiraju Dubrovnik povezati s 18 europskih destinacija, s posebnim naglaskom na tri cjelogodišnje linije, Beč, Dublin i London. Osim navedenih, ostale destinacije su Rim, Beč, Stockholm, Helsinki, Berlin, Milan, Pariz, Brussels, Baden-Baden, Memmingen, Krakow, Manchester, Dusseldorf, Poznan, Oslo, Wroclaw.
Jačanje dodatnih zračnih linija i uspostavljenje baze poznatog avioprijevoznika za Dubrovnik je zasigurno veliku plus. Kako će se to odraziti na turizam u vidu održivosti i dodatnog broja gostiju kao i potrebe za novim kapacitetima, pitali smo predsjednicu Županijske komore Dubrovnik Nikolinu Trojić.
Odmah je naznačila kako u potpunosti podržava otvaranje Ryanairove baze u Dubrovniku i uvođenje značajnog broja novih linija. Navela je dva razloga zašto je to prema njezinom mišljenju pozitivno.
Hoteli nemaju za koga raditi
„Prvo jer je Dubrovnik dominantno avio destinacija i to se nikad neće promijeniti. Stoga, veći broj letova, posebice u izvansezonskom razdoblju presudan je za produljenje sezone te popunjavanje smještajnih kapaciteta. U Dubrovniku hoteli prosječno stoje otvoreni 250 dana, a imaju samo 150 dana pune zauzetosti. Privatni smještaj ima prosječno 90 dana pune zauzetosti. Troškovi na razini godine su veliki i mogu se smanjiti jedino većom razinom popunjenosti. Često možemo čuti u javnosti pokude – zašto hoteli i ugostitelji zimi zatvaranju, zašto nema nekih značajnijih sadržaja od 1.11. do Uskrsa, pa čak i do 21.6. Zašto? E pa zato što nemaju kome nuditi svoje sadržaje. Ako ima letova, bit će i gostiju, a i otvorit će se sve, jer svaki tržišno orijentirani poduzetnik želi nešto prodati ako ima kome“, navodi Trojić.
Kao drugi razlog zašto podržava Ryanairov dolazak u Dubrovnik je gradnja aerodroma u susjedstvu, točnije u Trebinju.
„Ta zračna luka će zasigurno operirati većim dijelom s niskobudžetnim kompanijama, pa će se značajan dio prometa turista preliti na nas. Svatko normalan tko želi upravljati kretnjama u vlastitoj destinaciji o ovome razmišlja, a nije zanemariv i prihod koji će naša Zračna luka ovim ostvariti. Do sad nismo imali ugovore s Ryanom jer očito nisu bili ispunjeni određeni strateški preduvjeti kod svih stranaka u postupku“, govori predsjednica Županijske komore.
Gosti koji slabo troše
Osvrnula se i kritike kako niskobudžetne kompanije poput Ryanaira dovode goste koji slabo troše.
„Niskobudžetne kompanije odavno su prestale biti rezervirane samo za niskobudžetne goste, čak i prije korone, a nakon korone su cijene kod “flag carriera” nebulozno skočile pa je taj trend bukiranja niskobudžetnih aviokompanija poprimio još šire razmjere. Ne bojim se da će kod nas doći do poplave “torbara” koji spavaju po parkovima i plažama. To je kao strašenje male djece “baba rogom”. A što se tiče povećanog broja gostiju, vjerujem da će doći do disperzije na više mjeseci“, smatra Trojić.
U slučaju da dođe do znatnog povećanja gostiju u Dubrovniku, predsjednica Komore navodi kako se sve može riješiti uz dobro planiranje i upravljanje.
„Pod pretpostavkom da doista dođe do ograničenja ili kontroliranog rasta broja kreveta, naši smještajni kapaciteti vodit će politiku diferenciranih cijena ovisno o razdoblju godine i razini popunjenosti. Taj tržišni mehanizam djelovat će tako da će sezona postati skuplja, a ostatak godine će imati niže cijene, ali veću razinu popunjenosti nego do sada. Možda to i nije tako loše. Od svih opcija ipak je najgora ona ne imati letove, a s ovim “viškovima” ćemo se već naučiti nositi“, zaključila je za Jug info predsjednica Županijske komore Dubrovnik Nikolina Trojić.