Što se krije u drugom krugu upisa novih dionica Atlantske plovidbe?
U četvrtak, 28. rujna, službeno počinje upis novih dionica Atlantske plovidbe, a svi detalji o cijeni i pravu na sudjelovanje objavljeni su na Zagrebačkoj burzi.
Temeljni kapital Atlantske plovidbe trebao bi se povećati upisom do najviše 697.760 novih dionica, a pravo na sudjelovanje imaju samo oni dioničari koji su bili vlasnici barem jedne dionice dubrovačkog brodara na datum 28. srpnja.
U prvom krugu dokapitalizacije svaki dioničar ima pravo na dvije dionice koje je imao 28. srpnja stječe pravo upisa jedne nove dionice i to po cijeni između 53,5 i 60 eura.
Međutim, u drugom krugu upisa dionica taj omjer nestaje. Drugim riječima, ako se u prvom krugu ne upiše dovoljno dionica, pravila za upis novih dionica u drugom krugu žestoko će olabaviti.
U teoriji, ako u prvom krugu nitko ne upiše nijednu novu dionicu, otvara se mogućnost da u drugom krugu samo jedan investitor „pokupi” sve dionice, pogotovo ako istakne maksimalnu moguću cijenu od 60 eura po dionici, što je više od burzovne cijene, ali manje od takozvane NAV vrijednosti Atlantske plovidbe. NAV je jedan od osnovnih pokazatelja izračuna vrijednosti brodarskih kompanija i računa se tako da se od tržišne vrijednosti flote oduzmu dugovanja. U izvješću za prvu polovicu godinu Uprava Atlantske plovidbe navodi da je NAV 85 dolara po dionici, odnosno 125 dolara ako se ubroji i ostala imovina tvrtke. S te strane, cijena od 60 eura po dionici za veliki paket dionica čini se prilično primamljivom.
Pravila po kojim se upisuju dionice dubrovačkog brodara u drugom krugu svakako i dalje opravdaju špekulacije o mogućem sudjelovanju zadarske Tankerske plovidbe, koja, ponovimo, u svojoj floti već raspolaže s nekoliko brodova za rasuti teret.
U tom kontekstu vrijedi ponoviti odgovor koji je Mario Pavić, predsjednik Uprave Tankerske plovidbe, dao Zadarskom tjedniku:
„To sugerira da ni “Dubrovnik nije daleka destinacija”, no prema našim spoznajama, osim relativno malih količina kojima se trguje na burzi, ne prodaje se nikakav kontrolni paket dionica Atlantske plovidbe. Atlantska plovidba je prije nekoliko dana objavila prospekt za izdanje novih dionica, no njega tek trebamo detaljnije proučiti. Koliko na prvu shvaćamo, svi postojeći dioničari imat će ravnopravnu mogućnost upisati nove dionice, a s obzirom da se novih dionica planira izdati maksimalno do 50 % od broja postojećih dionica, izvjesno je da sama dokapitalizacija niti teoretski ne može dati većinskog vlasnika”, odgovorio je Pavić Zadarskom tjedniku.
Da izbjegnemo sve nesuglasice, citirat ćemo i dio javnog poziva Atlatske plovidbe za upis novih dionica u kojemu se javno navodi da se u drugom krugu upisa „skida” ograničenje 2:1, dakle da vlasnik dvije dionice na dan 28. srpnja ima pravo upisati samo jednu novu dionicu.
„Ako želi sudjelovati u drugom dijelu raspoređivanja Novih dionica (dalje: Dodatne dionice) Dioničar će u Upisnici navesti sveukupan broj dionica koje želi uplatiti (primjerice, ako Dioničar na dan 28. srpnja 2023. godine ima 100 Postojećih dionica, slijedom čega ima pravo na 50 Novih dionica u Dioničarskoj alokaciji, a želi ukupno upisati 500 dionica, u Upisnici će navesti broj 500). U drugom dijelu će se pravo na upis preostalog broja Novih dionica podijeliti među Dioničarima na način da će svaki Dioničar imati pravo upisati onaj broj Novih dionica koji odgovara udjelu njegovih Dodatnih dionica u ukupnom broju Dodatnih dionica svih Dioničara, pri čemu će se broj Dodatnih dionica koje Dioničar ima pravo upisati zaokružiti na niži cijeli broj”, stoji u obavijesti na Zagrebačkoj burzi.
Napomena: Autor teksta u vlasništvu nema nijednu dionicu Atlantske plovidbe