Vlahušić o poplavama: Tko pod drugim jamu kopa….
“Tko pod drugim jamu kopa sam pada u nju, ima poplave u gradu i nikada veću gužvu na prometnicama.”, naslov je današnjeg priopćenja nezavisnog gradskog vijećnika Andra Vlahušića, ujedno i bivšeg gradonačelnik Dubrovnika.
“Protekla dva dana svjedočili smo velikim komunalnim problemima u Dubrovniku. Prvo su bile poplave dijelova grada uzrokovanih obilnom kratkotrajnom kišom. Zbog geografskoga položaja u podnožju brda Srđ pri obilnim kišama nije moguće izbjeći kratkotrajne poplave. Moguće ih je smanjiti dobrim sustavima o odvodnje.
Najvažniji projekt zaštite užega središta grada je završetak izgradnje sustava oborinske odvodnje od Zagrebačke ulice do Posata i parka u Pilama. Izgradnjom križanja Iljina glavica 2013. godine izgrađena je robustna odvodnja kroz ulicu Para Bakića do garaže na Iljinoj glavici. Za završetak odvodnje od Javne Garaže do mora napravili smo projekt , osigurali novce, izabrali izvođača i sukladno dotadašnjoj praksi u Dubrovniku i Hrvatskoj započeli radove izgradnje pojačane rekonstrukcije Zagrebačke ulice i susjednih ulica. Ugradili smo široke cijevi za odvodnju, te smo mijenjali i svu podzemnu infrastrukturu: Vodovodne, elektro i telekomunikacijske kanale, te dodali nekoliko praznih cijevi kako bi omogućili nove komunalne sadržaje bez kopanja ulice.
Zahvaljujući zajedničkim naporima HDZa i partnera, na silu je zaustavljena izgradnja kompletne oborinske odvodnje oko povijesne jezgre. Iako je u više navrata od 2017. godine najavljen završetak izgradnje sustava oborinske odvodnje Zagrebačke i okolnih ulica do mora, isto se nije dogodilo, niti je u planu ove zime.
Jučer je bio najveći prometni kolaps na ulicama Dubrovnika u zadnjih godina, koji nije bio prouzročen prometnim nesrećama, nego uobičajenom prometnom dinamikom oblačnoga dana u rujnu. Usprkos displejima i milijunskim ulaganjima u grad se nije moglo ući, niti iz njega izaći više od pola dana.
Prisjetimo se, pred osam godina u Dubrovniku je bilo samo četiristo dubrovačkih taksista koji su građane Dubrovnika vozili duplo jeftinije nego turiste sukladno gradskim odlukama. Turistički autobusi koji iskrcavaju putnike na Pile i donju postaju žičare plaćale su pristojbu od 800 kuna, čime smo regulirali promet turističkih autobusa za putnike koji koriste žičaru ili ulaze u povijesnu jezgru. Napravljen je prometni projekt od stručnjaka sa Građevinskoga i Prometnoga fakulteta iz Zagreba koji je predviđao veliki kružni tok oko cijele Iljine glavice rekonstrukcijom Volantinove ulice i ugradnjom semafora na početku Zagrebačke ulice . Istim projektom za sva vozila građana Dubrovnika i susjednih općina predviđao se slobodan prolaz. Restrikcija prolaza odnosila bi se samo na vozila stranih građana, te određena komercijalna vozila, kao što su turistički autobusi i kamioni koji vrše opskrbu.
Lokalna politika je rekla da važeća rješenja nisu dobra. Zastupnici HDZa izglasali su Zakon o liberalizaciji taksi prometa te doveli tisuće novih vozila na gradske prometnice. Nova gradska uprava promijenila je važeće Gradske odluke kojima je oslobodila plaćanja turističke autobuse koji voze putnike sa kruzera, kao i one koji iskrcavaju putnike na donjoj postaji žičare. Vlasnicima kruzerskih komapanija i žičare u zadnjih osam godina donijela je oko 100 milijuna kuna zarade, koja su trebale biti uplaćene u gradski proračun po promijenjenim odlukama koje je potvrdio i Visoki trgovački sud.
Upotrebljavajući političku silu i uništavajući dobre projekte kao što je izgradnja oborinske odvodnje kroz Zagrebačku ulicu ili izgradnja održivoga i za građane preferirajućega prometnoga modela oko povijesne jezgre, nakon osam godina nečinjenja, imamo posljedice kojima smo svjedočili jučer i prekjučer.
Mijenjajući zakonite odluke Gradskoga vijeća o naplati zaustavljanja na Pilama i donjoj postaji žičare, te sprječavati povratak gradskih zidina svojima vlasnicima, građanima Dubrovnika, grad je izgubio više od milijardu i dvjesto milijuna kuna proračunskih sredstava proteklih godina.
Kopati jamu pod političkim protivnikom samo zato što ima dobre ili odlične projekte za grad i građane, kroz povijest se uvijek pokazalo pogrešnim i štetnim.
Dobre ideje i projekti su preživjeli, a rušitelja se nitko i ne sjeća.”, stoji u priopćenju Andra Vlahušića