UZ ODREĐENE UVJETE… Zeleno svjetlo za gradnju velikog stambeno – poslovnog kompleksa
Gradski vijećnici danas su dali suglasnost investitoru Gravosa Gardens d.o.o. na iskazanu namjeru financiranja troškova izgradnje komunalne infrastrukture javne gradske prometnice. Ova točka dopunjena je odlukom koja je nastala kao rezultat višesatne rasprave vijećnika.
Naime, usvojen je zaključak gradonačelnika koji je precizirao uvjete gradnje prometnice.
„Grad Dubrovnik projekt izgradnje spojne ceste Andrije Hebranga – Vukovarska sagledava kao jednu cjelinu. Projektiranje i izvlaštenje izgradnje faze I. financirat će Gravosa, a projektiranje i izvlaštenje faze II. Grad Dubrovnik. Projekt nije moguće realizirati fazno već isključivo kao jedinstvenu cjelinu. Uz sve to, obvezuje se investitor da u sklopu gradnje stambeno-poslovnog objekta najmanje 20 posto parkirnih mjesta bude namijenjeno usluzi javnog parkiranja“, stoji u zaključku koji je pročitao Franković.
Prema ovom zaključku sastavit će se ugovor.
„Mi ćemo ovdje dati suglasnost investitoru na iskazanu namjeru gradnje komunalne infrastrukture ceste dužine 257 metara, uz to projekt se sagledava u cijelosti – lokacijski se planira faznost, a radi se u cijelosti. Troškove preostale gradnje ceste snosi grad Dubrovnik, a to je 137 metara“, pojasnio je Franković.
On je uvodno govoreći o ovom projektu izrazio zadovoljstvo te je prikazao promotivni video koji je izradio investitor.
„Ovo je dobar projekt. Izgradnjom stanova na ovom području Dubrovčani će moći doći lakše do nekretnina, još kad uzmemo u obzir da će doći do promjene oko politike iznajmljivanja tako da više u stambenim zonama neće biti iznajmljivanja apartmana. Ovdje će biti 70 posto ukupnih zelenih površina, a u okviru ovog projekta bit će dječji vrtić, dovoljan broj parkirnih mjesta. Moje mišljenje je kako je ovo dobar projekt koji će financirati investitor o svome trošku. Situacija je win win“, kazao je Franković dodavši kako je gradnja uklopljena u zelenilo.
Vijećnik Srđ je Grad Đuro Capor pitao je tko gubi u ovoj situaciji.
„Mislim da smo mi oni koji će najviše izgubiti jer nestaje najveća zelena površina na području buffer zone i za to nije napravljena nikakva procjena. Video koji smo vidjeli je reklama ako netko želi kupiti stan. Prikazuje se cesta koje se ne vidi gdje počinje i gdje završava. Zašto se ne traži da se povežu Vukovarska i Hebrangova? Mi servisiramo skupinu investitora koji će ostvariti građevinski projekt. Ovakva videa smo gledali i za projekt golfa na Srđu“, naveo je Capor.
Vlahušić smatra kako će ovi stanovi biti isključivo za najam.
„Ovo je za dio najbogatijih Dubrovčana ako se žele tu preseliti ili iznajmljivati. Ovo područje mora imati preko 150 parkirnih mjesta“, naveo je Vlahušić.
Dodao je kako investitor ne plaća ništa nego građani.
„Treba napraviti cestu od Fine do Hebranga, i to žurno. Mislim da ovu točku treba doraditi tako da se cesta izradi u cijelosti. Ovaj projekt je simpatičan, investitor je dobar. Njima treba pomoći u smislu da prodaju što više stanova. Prosječna cijena stana bit će sedam tisuća eura, a kada bi se napravila cesta bila bi osam tisuća po kvadratu“, smatra nezavisni vijećnik Andro Vlahušić.
Franković je ponovno istaknuo kako je prema njegovom mišlju projekt dobar.
„Meni je svejedno hoćemo ili ovo usvojiti ili ne. Moja dužnost je da predstavim što investitor želi napraviti“, poručio je Franković.
Kazao je kako bi ovo bilo ‘urbanistički korektno’.
„Imamo dobru priču u kojoj će kupiti stanove onaj tko kupi, ali tko ih kupi neće ih moći davati u kratkoročni najam. Vlahušić mi ne vjeruje, ali vjerujete da će tako biti“, poručio je.
Maro Kristić naveo je kao ne podržava izgradnju.
„Daleko smo od realizacije ovog projekta, jer investitor nije riješimo imovinsko-pravne odnose. Uz sve to, smatram da u ovog trenutku, tu važnu prometnicu ne bih rješavao na ovaj način. Grad može podnijeti financiranje ove prometnice, ovdje sebi stvaramo nepotreban problem jer ovako povećavamo cijenu kvadrata. Možemo mu izaći u susret sljedeće godine tako da riješimo tu prometnici“, kazao je Kristić.
Dodao je kako će se na području kod Fine graditi više stanova.
„U skorom vremenu tu će se izgraditi preko 300 stanova. Uskoro će se graniti na zemljištu Zaklade Mihanović, uskoro će investitor ishoditi građevinsku dozvolu, jer je grad izgubio spor. Veliki je priljev prometa i ova cesta bi trebala biti prioritet. Neka se investitor brine o svojim kvadratima. Ovi stanovi neće biti za građane, to je jasno. Mislim da je vrijeme za studiju opterećenosti prostora u odnosu na komunalnu infrastrukturu. Nikad nismo imali lošiji urbanistički plan i bojim se da može doći do kolosalne štete“, kazao je Kristić.
Pero Vićan smata kako su u ovoj raspravi svi u pravu – i oni koji kažu da se izglasa ova točka, kao i oni koji kažu da se pričeka.
„Radi se o jednom području na kojem se može dogoditi nešto pristojno, ali i jedna lagana devastacija. Vjerujem prijedlogu gradonačelnika, ali predlažem mu, ako je moguće, zastati s ovim da se naprave još neke dodatne konzultacije, na temelju ove rasprave. Trebali bi dodatno penalizirati kada se pojavi investitor koji gradi komunalnu infrastrukturu, što će mu se kasnije odbijati od komunalnog doprinosa. Možda su nam u ovom slučaju potrebna dodatna pojašnjenja“, smatra Vićan.
Gradonačelnik Franković još jednom je poručio kako cjelokupni proces izgradnje ceste ide paralelno.
„Imamo investitora koji želi graditi. Zašto nećemo uzeti od njega novce ako možemo uzeti? A možemo. Interes nam je da bude ovisan o nama“, poručio je gradonačelnik.
Tvrtka Gravosa Gardens okuplja investitore Marija Čolaka, Antoana Kralja i Ognjena Milasa koji će graditi stambeno – poslovni kompleks s oko stotinjak stanova na predjelu od Karingotnke prema Fini.