Ujedinio ih prometni režim: ‘Svaki normalan taksist s područja Dubrovnika to mora podržavati, ali treba vidjeti kako će funkcionirati u praksi’

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Grad Dubrovnik uputio je u javno savjetovanje Prijedlog Odluke o uvjetima, postupku, načinu raspisivanja i provedbe javnog natječaja temeljem kojeg pravne i fizičke osobe-obrtnici koji obavljaju autotaksi prijevoz, ostvaruju pravo ulaza, prometovanja i izlaza iz užeg područja grada Dubrovnika za određeni broj vozila.

Odluka se donosi nastavno na prije 20 dana usvojenu Odluku o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika, što će se regulirati posebnim propusnicama. Prolazak će, putem javnog natječaja, biti odobren i određenom broju taksi izvršitelja, koji će na taj način ostvariti pravo na smeđu propusnicu. Pravo će se odnositi na pojedino vozilo i bit će vezano uz određenu upisnu registarsku oznaku te neće biti prenosivo.

Pitali smo dubrovačke taksiste što očekuju od uvođenja zone posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre.

Predsjednik udruge autotaksi prijevoznika Lider Božo Miletić pojasnio je kako je ovo druga faza odluke o zoni posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre gdje će prometovati određeni broj vozila podijeljen u određene kategorije.

„Ovo što je sad raspisano samo je nastavak onoga što je u tijeku i što je već doneseno. Odluka pogoduje taksistima koji će dobiti pravo ulaska u zonu. Svjesni smo kako je u Dubrovniku sve koncentrirano na povijesnu jezgru i svaku djelatnost, posebno taksi, bez grada nema smisla uopće raditi taj posao. Vozilo koje ne može dovesti putnika do Pila imat će znatno manji obujam posla i pitanje je hoće li moći opstati“, smatra Miletić.

Kazao je kako je teško reći je li dovoljan broj taksista dobio dozvolu prometovanja oko povijesne jezgre.

„Odluka vodi ka uređenju ove jako neuređene djelatnosti. Pitanje je hoće li to biti toliko dobro ili loše za one koji neće moći prometovati, sve to ćemo još vidjeti. U tijeku je natječaj za taksi stajališta za koji još nismo dobili rezultate, a ova nova odluka će predvidjeti mogućnost za one koji nemaju ulazak u Luku ili parkiralište za rad. Ovaj natječaj će sigurno doprinijeti boljitku, a kasnije će biti potrebne izmjene ove cjelokupne odluke. Sve što je novo, treba dovesti da funkcionira kako treba“, kazao je Miletić.

Ništa drugo nam ne preostaje, dodao je on, nego vidjeti kako će se to sve odvijati u praksi.

„Odluka je napravljena u ok ozračju, a mi ćemo dati neke primjedbe“, poručio je tajnik udruge autotaksi prijevoznika Lider Božo Miletić.

I Ivica Smoljko iz Plavog taksija podržao je implementaciju sustava i regulativu prometovanja oko povijesne jezgre.

„Svaki normalan taksist s područja Dubrovnika to mora podržavati. U gradu je oko 60-70 posto taksista koji nemaju nikakve dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza. Naše udruženje se natjecalo za taksi stajališta što je bio preduvjet za prometovanje oko povijesne jezgre“, kazao je Smoljko dodavši kako je optimalan broj taksista u gradu oko 800, što su izračunali i stručnjaci.

„Mislim da u ovoj odluci nije bilo diskriminacije, svima je omogućeno da se natječu na ovu tržišnoj utakmici. Svi taksisti s kojima ja imam kontakta slažu se s ovim prometnim rješenjem i nadam se kako će se uvesti reda te da će se smanjiti gužve“, zaključio je Ivica Smoljko iz Plavog taksija.

Prema predloženoj Odluci tekst javnog natječaja, između ostalog, sadržavat će broj odobrenja/smeđih propusnica, kao i broj kojeg može ostvariti pojedini prijavitelj te vrijeme na koje se dodjeljuje propusnica. Popisani su i ostali uvjeti, kao i bodovi prema kriterijima za utvrđivanje prednosti.

Ovo savjetovanje je otvoreno od 29. svibnja 2024. do 28. lipnja 2024., do kada svi zainteresirani mogu dati svoje prijedloge i sugestije na tekst Odluke.

Podsjetimo, Dubrovnik je prvi grad u Republici Hrvatskoj koji uvodi zonu posebnog prometnog režima, čime će se na trajno održiv način riješiti problem prevelikog prometnog opterećenja oko povijesne jezgre, s glavnim fokusom na potrebe građana i održivost. Cilj je smanjiti broj osobnih vozila na samom kolniku te tako smanjiti zagušenja prometa i omogućiti pristup interventnim vozilima poput hitne pomoći i vatrogasaca.

S primjenom Odluke započet će se 1. rujna ove godine u testnoj fazi, a od 1. siječnja 2025. primjenjivat će se u punom opsegu, uključujući prekršajne odredbe i naplatu kazni.

Aida Čakić

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!