“Dubrovački tramvaj“-fenomen kulturološkog razvoja novije urbane povijesti grada Dubrovnika
U organizaciji Dubrovačkog medijskog centra danas je u Studentskom domu održana jednodnevna tematska konferencija – “Dubrovački tramvaj“ – fenomen kulturološkog razvoja novije urbane povijesti grada Dubrovnika, a kojoj je nazočila i prigodni govor održala pročelnica Upravnog odjela za kulturu i baštinu Julijana Antić Brautović.
“Dubrovački tramvaj jedan je od simbola urbanog identiteta grada, duboko urezan u memoriju njegovih građana. O tramvaju se i dan danas govori, ne samo u zajednici nego i na Gradskom vijeću, gdje je prošle godine tematizirano pitanje tramvaja i njegove afirmacije u budućnosti. Tramvaj je bez sumnje simbol urbanog i tehnološkog napretka Grada jer je u trenutku njegovog puštanja u promet 1910. godine Dubrovnik bio jedini grad u tadašnjoj Dalmaciji koji se mogao pohvaliti takvom vrstom prijevoza, dok mnogi hrvatski gradovi još nisu imali ni struju. Kako je tada za realizaciju ovog tehnološkog iskoraka zaslužna bila tek nekolicina entuzijasta, uvjerena sam da će i današnji pasionirani istraživači, okupljeni na današnjoj konferenciji, potaknuti nova razmišljanja o mjestu Dubrovačkog tramvaja u kulturnoj baštini Grada te o mogućnostima njegove afirmacije kao nove turističke atrakcije Grada”, naglasila je pročelnica Antić Brautović.
U panel raspravi u okviru konferencije sudjelovali su Božo Lasić, jedan od autora knjige Dubrovački tramvaj: 1910. -1970., kolekcionar i sakupljač povijesnih svjedočenja Maro Japunčić, viši restaurator Tehničkog muzeja u Zagrebu i povijesni analitičara fenomena Dubrovačkog tramvaja Jan Mark Novalija te umirovljeni novinar Vedran Benić. Sveobuhvatna razmjena promišljanja i sjećanja obuhvatila je diskusiju o afirmaciji nekadašnjeg tramvaja, povijesti njegova nastanka i djelovanja te važnosti tramvaja kao urbanog pokazatelja razvoja grada i razvoja kulture življenja. Sudionici panela su istaknuli kako Dubrovački tramvaj živi u kolektivnoj svijesti Dubrovčana kao simbol mladosti, bezbrižnosti i mediteranskog duha, neopterećenog brzinom i rokovima.
Na tematskoj konferenciji prikazana je i animacijsko-narativna simulacija, uz prikaz multimedije i fotografija rute dubrovačkog tramvaja, čime je dočarana autentična priča jednog od najupečatljivijih povijesnih segmenata Dubrovnika.
Podsjetimo kako je električni tramvaj u Dubrovniku prometovao od 1910. do 1970. Vozio je na relaciji Pile – Gruž te Pile – Lapad, trasi koja je naknadno izgrađena 1928.