Cesta s najljepšim pogledom na jugu uskoro će biti sigurnija

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Hrvatske ceste pokrenule su postupak javne nabave za obnovu državne ceste DC237, na potezu od graničnog prijelaza Zaton Doli do mosta Bistrina. Ovaj važan prometni pravac uz Malostonski zaljev uskoro će dobiti novo ruho, što će značajno povećati sigurnost i udobnost putovanja za sve sudionike u prometu.

Za obnovu dionice duge 4,2 kilometra, koja se proteže od samog graničnog prijelaza Zaton Doli do početka mosta Bistrina, predviđeno je 2,8 milijuna eura. Prema planu, radovi bi trebali trajati 250 radnih dana od trenutka kad izvođač primi službenu obavijest o početku radova; a sada je u tijeku javni natječaj za odabir izvođača radova.

Cesta se proteže kroz katastarske općine Topolo i Stupa, prateći obalu Malostonskog zaljeva cijelom svojom duljinom. Upravo taj položaj uz more čini je posebno značajnom za lokalni promet, ali i turistički atraktivnom.

Nepravilni zavoji i usponi

Sadašnje stanje ceste nije zadovoljavajuće i već duže vrijeme zahtijeva temeljitu obnovu. Postojeći asfalt je na mnogim mjestima oštećen, s brojnim pukotinama i udubljenjima koja se tijekom kiša pune vodom. Cesta ima nepravilne zavoje i uspone, što otežava vožnju i smanjuje preglednost na pojedinim dijelovima.

Odvodnja oborinskih voda nije riješena na zadovoljavajući način pa se tijekom obilnijih kiša voda slobodno slijeva preko rubova ceste, dodatno oštećujući njenu strukturu. Poseban problem predstavljaju loše održavani kanali za odvodnju, koji su tijekom godina više puta krpani prilikom različitih radova.

Prometni znakovi i oznake na cesti su istrošeni i nepotpuni, što dodatno ugrožava sigurnost vožnje, osobito tijekom noći i u lošim vremenskim uvjetima.

Novi asfalt i nogostupi

Nova cesta bit će široka 7 metara, s dvije prometne trake od po 3,5 metara. Uz rub ceste bit će
izgrađeni nogostupi širine 1,6 metara, a na mjestima gdje se uređuju odmorišta i autobusna stajališta, nogostupi će biti prošireni na 2 metra.

Cesta će dobiti potpuno novi asfaltni sloj koji se sastoji od završnog, habajućeg sloja debljine 4 centimetra i nosivog sloja debljine 8 centimetara. Ispod asfalta bit će postavljen tamponski sloj šljunka koji će osigurati stabilnost i dugovječnost ceste.

Projektanti su posebnu pozornost posvetili poboljšanju geometrije ceste. Ukupno 14 zavoja bit će obnovljeno i prilagođeno za sigurnu vožnju brzinom od 70 km/h, što je projektirana brzina za ovu cestu.

Uređuje se i odmorište

Osim same ceste, projekt uključuje i uređenje odmorišta koje se nalazi neposredno prije mosta Bistrina. Ovo odmorište, koje je nastalo prenamjenom bivšeg graničnog prijelaza, trenutno je neuređeno i nema jasno definirane površine za različite namjene. Nakon obnove, odmorište će imati uređene površine za šetnju, odmor, parkiranje automobila i autobusa, te novo zelenilo.

Na trasi će biti izgrađena dva nova autobusna stajališta – jedno za smjer prema Dubrovniku i jedno za smjer prema Kleku. Postojeći nogostupi uz autobusna stajališta bit će obnovljeni jer su trenutno u lošem stanju s brojnim oštećenjima.

Važan dio projekta je i izgradnja novog sustava odvodnje oborinskih voda. Sve vode s ceste i odmorišta bit će pročišćene prije ispuštanja u okoliš, što će doprinijeti zaštiti Malostonskog zaljeva.

Projekt također uključuje učvršćivanje nestabilnih pokosa uz cestu, zaštitu postojećih instalacija (struja, voda, telekomunikacije) te postavljanje nove prometne signalizacije.

Između litica i zasjeka

Obnova ceste suočava se s nekoliko izazova koji proizlaze iz samog položaja ceste. S jedne strane nalazi se strma litica prema moru, a s druge visoki kameni zasjeci. Uz to, blizina kanalizacijskog sustava Malostonskog zaljeva dodatno ograničava mogućnosti veće promjene trase.
Zanimljivo je da je jedna od okolnosti koja je utjecala na projektno rješenje i smanjenje prometa nakon izgradnje Pelješkog mosta. Zbog toga nije bilo potrebe za značajnijim proširenjem ceste, već je naglasak stavljen na poboljšanje postojeće trase.

Foto: Ilustracija


PODIJELI S PRIJATELJIMA!
Pravila o privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kad se vratite na naše web mjesto i pomažu našem timu da shvati koji su dijelovi web mjesta vama najzanimljiviji i korisniji.

Pravila o privatnosti