
U ponedjeljak se potpisuje važan ugovor težak 20 milijuna eura, a i pristupna cesta opet traži izvođača
U ponedjeljak, 10. ožujka, Ugovor o financiranju projekta izgradnje Nove luke Perna na poluotoku Pelješcu potpisat će ravnatelju ŽLU Dubrovačko-neretvanske županije Antun Banovac, ravnatelj SAFU-a Dragan Jelić i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Doznali smo to iz Dubrovačko-neretvanske županije kojoj će se odobriti sredstva u iznosu od 19 milijuna i 542 tisuće eura iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija. Nova luka Perna jedan je od kapitalnih projekata lučke infrastrukture u našoj županiji, ali i projekt koji će promijeniti živote svih stanovnika Općine Orebić i njihovih brojnih posjetitelja tijekom ljetnih mjeseci.
“Izgradnjom Nove luka Perna i obilaznice Orebića riješit će se ključno prometno pitanje na području Orebića, ali će se napraviti i važan korak po pitanju kvalitetne povezanosti otoka Korčule i poluotoka Pelješca. Nakon potpisivanja Ugovora o financiranju, zadatak Županijske lučke uprave kao nositelja projekta su procesi javne nabave i odabir izvođača radova“, objasnili su iz DNŽ.
Izmještanje trajektnog pristaništa iz Dominča na otoku Korčuli na novu lokaciju Polačište te izmještanje trajektnog pristaništa iz Orebića u Pernu bit će od revolucionarne važnosti za otočane i poluootočane, a ne zaboravimo brojne turiste koji od izgradnje Pelješkog mosta sve više i sve češće dolaze privatnim automobilima. Da trenutačna trajektna luka u Orebiću kapacitetima ne zadovoljava potrebe pomorskog prometa, a cestovna infrastruktura još i manje, jasno je svakome tko je barem jednom morao na Korčulu ili s Korčule tijekom ljetnih mjeseci. Nesnosne gužve s godinama su prerasle u doslovno užarenu atmosferu u svakom smislu, što od temperatura, što od nervoze hoćeš li se na trajekt ukrcati, što od nemogućnosti da autom prođeš kroz mjesto, a incidenti među ljudima i lučkim djelatnicima postali su svakodnevica. Najblaže rečeno – luda kuća!
Izgradnjom Nove luka Perna i Nove luke Polačište svi će se ti problemi riješiti. Svaka se luka projektira i gradi na period od sto godina i baš svaka ima istu sudbinu, smatra se obuhvatom prevelika i nepotrebna te se preispituje njen utjecaj na okoliš. Međutim, sve te priče padaju u vodu u trenucima kad trebate na trajekt u kolovozu.
Sama gradnja Nove luke Perna nema baš nikakvoga smisla bez rekonstrukcije pristupne ceste, odnosno dionice županijske ceste ŽC6215 od spoja s budućom obilaznicom Orebića DC414 do nove trajektne luke. Hrvatske ceste odabrale su izvođača za izgradnju obilaznice Orebića još u listopadu prošle godine i to Zajednicu ponuditelja koju čine tvrtke Texo molior d.o.o. iz Cavtata i turska tvrtka Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi A.S. Orebićani su se ponadali da će gotovo 50 milijuna eura vrijedan projekt napokon započeti s realizacijom, no Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DEKOM) je poništila odabir izvođača. Kako neslužbeno doznajemo, svaki čas se očekuje ponovni odabir izvođača, od Hrvatskih cesta čeka se bijeli dim.
Jednom kad obilaznica bude gotova, Pelješčani mogu zaboraviti na neizbježno, prometno usko grlo koje nastaje prilikom ukrcaja i iskrcaja većeg broja automobila u trajektnoj luci Orebić. Osim što će olakšati život i povećati sigurnost lokalnog stanovništva, utjecat će i na smanjenje vremena potrebnog na ukrcaj i iskrcaj putnika i automobila kao i na njihovu sigurnost, povećanje sigurnosti plovidbe te poboljšanje usluga prijevoza tijekom cijele godine bez obzira na pritisak turizma. Uz obilaznicu, nova, moderna i funkcionalna Luka Perna bit će kao melem na dugogodišnju ranu svih stanovnika Pelješca.
A kad su projektno-tehnički detalji u pitanju, na Luci Perna neće se štedjeti. Gradit će se s tri trajektne rampe, centralni pristanišni gat dužine 90 metara i širine 12 metara bit će postavljen okomito na os kanala s valnim pregradama i parapetnim zidom po sredini gata radi zaštite od valova i vjetra. S obje strane gata smjestit će se trajektne rampe širine po 18 metara tako da će se, ovisno o vremenskim uvjetima, uvijek moći koristiti pristanište, gatom zaklonjeno od valova. Treća trajektna rampa smjestit će se dužobalno, istočno od centralnog gata i koristit će za privez i ukrcaj na manja plovila. Na platou će se graditi i tri objekta u kojima će biti prostori za prodaju karata, čekaonica, javni sanitarni čvor, spremište za potrebe Lučke uprave i ugostiteljski objekt s terasom. Projekt podrazumijeva i uređenje parkirališnih i pješačkih površina kao i krajobrazno rješenje.
Dora Lozica