Stižu veliki strojevi, u dolini Neretve uskoro će se sve pušiti od asfaltiranja

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Čak tri makadamske ceste u zaleđu naše županije trebale bi vrlo brzo osvanuti u novom ruhu. Naime, tvrtka Capital Engineering odabrana je na javnom natječaju za modernizaciju tri nerazvrstane prometnice u Kuli Norinskoj, u naseljima Matijevići, Vekići i Nugli. Svi radovi usmjereni su prema poboljšanju sigurnosti i funkcionalnosti cestovne mreže u naseljima, uz uvođenje asfaltiranih površina i stabilnijih struktura kolnika.

Velik nagib

Dionica Matijevići povezuje naselja Momići i Matijevići. Trenutačno je izvedena kao makadamska cesta, s prosječnom širinom od oko tri metra i nepravilnom horizontalnom geometrijom koja prati konfiguraciju terena. Prometnica ima nagle promjene visine, s nagibima koji dosežu i do 19 posto, što predstavlja izazov za sigurnost. Ova dionica nije prilagođena dvosmjernom prometu, a odvodnja se odvija preko otvorenog sustava.

U sklopu obnove, prometnica će biti proširena na ukupno 4 metra, s kolnikom širine 3,5 metra i bankinama od 0,25 metara sa svake strane. Rekonstrukcija će obuhvatiti uklanjanje površinskog sloja, postavljanje nosivog sloja od drobljene kamene sitneži (25 cm) i habajućeg sloja asfalta (6 cm), što će omogućiti veću sigurnost i udobnost vozača.

Uska cesta

Prometnica unutar naselja Vekići povezuje zaseok Čelopek s lokalnom cestom LC69008. Sadašnja makadamska cesta ima prosječnu širinu od oko 2,8 metara i nije predviđena za dvosmjeran promet. Nagibi su manji nego kod Matijevića, do maksimalnih 11 posto, no geometrija ceste također prati prirodnu konfiguraciju terena, što smanjuje sigurnost u vožnji. Otvoreni sustav oborinske odvodnje nije dovoljan za efikasno upravljanje vodom tijekom padalina.

Rekonstrukcija ove dionice uključivat će proširenje na četiri metra i postavljanje nove kolničke strukture. Na istoj će se širini kolnik protezati 3,5 metra, uz bankine od po 0,25 metara. Predviđena je ugradnja nosivog sloja debljine 25 cm i asfaltiranog habajućeg sloja debljine 6 cm. Uz bolje rješenje odvodnje, sigurnost će biti značajno unaprijeđena.

Prometnica Nugli također je makadamska cesta i spaja zaseoke Nuga i Borovci s lokalnom cestom LC69008. Prosječna širina ove ceste varira između 2,2 i 2,9 metara, dok nagibi ne prelaze 8,5 posto. Poput ostalih dionica, prometnica Nugli ima nepravilnu horizontalnu geometriju koja se prilagođava konfiguraciji terena, što ograničava sigurnost i funkcionalnost u prometu. Odvodnja je organizirana kao otvoreni sustav.

Planirana rekonstrukcija uključuje proširenje prometnice na četiri metra, s kolnikom širine 3,5 metra i bankinama od 0,25 metara. Izvest će se novi nosivi sloj debljine 25 cm i asfaltni sloj debljine 6 cm, čime će se povećati sigurnost, smanjiti troškovi održavanja i poboljšati prohodnost u svim vremenskim uvjetima.

Ove tri prometnice, iako jednosmjerne, dobit će dodatnu širinu, što će osigurati veću udobnost u vožnji i bolju prilagodbu postojećem prometu. Cijela rekonstrukcija, ugovorena s tvrtkom Capital Engineering d.o.o. na iznos od 457.421,16 EUR, trebala bi trajati tri mjeseca.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!