Ova mala otočna škola uspjela je u onome što je mnogima nedostižno

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Osnovna škola Blato jedina na području Dubrovačko-neretvanske županije radi prema eksperimentalnom programu cjelodnevne škole

S Ministarstvom znanosti i obrazovanja te Županijom kao osnivačem, potpisali su sporazum o ulaganju u iznosu od 304 tisuće eura, što će potrošiti na uređenje i opremanje škole kao prilagodbu za provođenje programa.  Ali kad se zbroje ukupna sredstva koja su školi, učiteljima i učenicima bila na raspolaganju protekle godine iznos se penje do gotovo 450 000 eura. Bit ovog vida nastave je nešto drugačiji program, a on se najviše ogleda u dužem boravku  u školi tijekom kojeg dodatno uvježbavaju gradivo i proširuju znanje. 

Bogata prehrana, uređene učionice, raznovrsne aktivnosti

Ravnateljica OŠ Blato Katarina Kovačić ispričala nam je kako su opremili školu koja ove godine ima 265 učenika te kako su nastavnici, učenici i roditelji prihvatili eksperimentalnu nastavu koja je drugačija od one klasične.

„Najviše smo potrošili na školsku opremu i uređenje škole poput bojanja učionica, klimatizacije, pregrađivanja prostora pa smo tako dobili i uredili nove prostore koji su nam korisni. Dio novca planiramo potrošiti na edukaciju učitelja te povezivanje eksperimentalnih škola  za razmjenu iskustava. Oko 80 tisuća eura iznosi godišnja prehrana učenika, a oko sto tisuća eura je uloženo u radove, uređenje i opremanje školske kuhinje i blagovaonice, dok je 28 000 eura utrošeno na nabavku opreme i provođenje različitih  izvannastavnih i  izvanškolskih aktivnosti”, navodi ravnateljica  neke od najvažniji financijskih izdataka koje je OŠ Blato morala potrošiti da bi se prilagodila eksperimentalnom programu. 

Budući da je povećana satnica iz pojedinih predmeta, dodaje ravnateljica Kovačić, bila su nužna dodatna zapošljavanja pa su tako zaposlili školskog psihologa, učitelja hrvatskog jezika  i kineziologa za nastavu tjelesne kulture. Pored navedenog zaposleno je i dvoje kuhara te spremačica.

„U školi je u potpunosti zastupljen stručni kadar s otoka i to me posebno veseli. Imamo i dovoljan broj asistenata za djecu s teškoćama, te smo za njih u školi nabavili i posebnu opremu u iznosu od preko  deset tisuća eura. Jedina smo škola u županiji koja ima ovako specijaliziranu senzornu učionicu i na to sam jako ponosna“, navela je ravnateljica.

Prilagođavanje potrebama djece

Ispričala nam je kako su u početku dojmovi oko uvođena eksperimentalne nastave bili podijeljeni budući da su učenici provodili znatno više vremena u školi.

„Nije bilo jednostavno ući u ovo, ali kao ravnateljica predložila sam školskom odboru nakon što sam uvidjela koje su prednosti programa. Oni su to jednoglasno prihvatili. Tada nismo imali osigurane sve preduvjete, te je uslijedilo nekoliko mjeseci intenzivnog rada, te smo početak prošle školske godine dočekali spremni. Ovog ljeta smo izvršili sve planirane radove a do kraja listopada bi trebala biti završena i sva  opremanja. Nakon godinu dana mogu reći kako je većina ipak zadovoljna iako ima još stvari koje se mogu poboljšati i na čemu stalno radimo. Cilj ovog programa je  da tražimo nova rješenja i prilagođavamo se potrebama djece“, pojasnila je ravnateljica Kovačić.

Kao najvažniju prednost eksperimentalnog programa ravnateljica navodi dulji boravak djece u školi koji su zbrinuti, nahranjeni i imaju podršku u učenju. Svi učenici, naglašava ravnateljica, imaju jednaku priliku ostvariti svoj puni potencijal, bez obzira na materijalne ili obiteljske uvjete u kojima odrastaju. Prema iskustvima ravnateljice mlađi učenici su oduševljeni, a stariji nešto manje.

„Velika je razlika je li dijete ulazi u ovaj program kao početnik ili je već neko vrijeme radilo na jedan način  pa mu je ovo sada promjena. U konačnici obrazovni sustav treba mijenjati i prilagođavati potrebama društva. Moramo puno raditi i vratiti se temeljnim vrijednostima jer se društvo mijenja, a to se najviše odražava na djecu“, smatra ravnateljica Kovačić.

Kao veliki  izazov za budućnost  obrazovanja ravnateljica vidi pitanje stručnog kadra.

„Trebamo učitelje koji će biti motivirani i društvo koje će prepoznati njihovu kvalitetu i cijeniti ih. Nisam sigurna koliko ćemo moći osigurati stručni kadar, to je veliki problem za sve“, zaključila je za Jug info ravnateljica OŠ Blato Katarina Kovačić čija škola jedina u županiji provodi eksperimentalni program Cjelodnevne škole.

Aida Čakić


PODIJELI S PRIJATELJIMA!