Za izgradnju obilaznice pristigle tri ponude, sve su ispod planirane cijene
Na natječaj za izgradnju obilaznice Orebića koji su Hrvatske ceste raspisale u veljači ove godine pristigle su tri ponude, a dobra je vijest što su sve tri niže od planiranih 50 milijuna eura. Ponude su predali Strabag i zajednice ponuditelja Colas i Degas tehnika te Texo Molior i Merkezi. Ponuda Texo Moliora bila je najniža te iznosila 39,49 milijuna eura, odnosno 49,37 milijuna eura kada se uračuna PDV.
Podsjetimo, obilaznica Orebića protezat će se na samo 6,57 kilometara, ali zbog brojnih nadvožnjaka i drugi objekata izgradnja je poprilično skupa i zahtjevna.
Trasa počinje na samom ulazu u Orebić nakon trgovačkog centra u smjeru zapada na području naselja Stankovići. Na odvajanju od postojeće trase formirat će se četverokrako križanje u razini. Pružajući se u smjeru zapada, trasa prolazi sjevernim rubom naselja uz granicu građevnog područja Stankovići te prolazi kroz šumsko područje do franjevačkog samostana “Vela Gospa”.
Trasa obilaznice prolazi sjeverno od samostana te prateći koridor postojeće ceste stiže do zaseoka Bilopolje.
Obilazeći područja Bilopolje, Čelinje i Žukovac s južne strane prateći prirodnu grebensku stijenu dolazi do područja Kučište, gdje uklapa na postojeću cestu s formiranjem križanja. Križanje sa županijskom cestom ŽC6215 predstavlja kraj zahvata.
Iz Hrvatskih cesta napominju da su posebnu pozornost posvetili pri vođenju trase uz Franjevački samostan Gospe od Anđela te da predložena trasa prolazi sjeverno od samostana na udaljenosti oko 50 metara.
Spoj s novom trajektnom lukom
Kraj dionice tlocrtno i visinski se spaja na kraj projekta „Rekonstrukcija županijske ceste ŽC6215, od spoja s budućom obilaznicom Orebića (DC414) do nove trajektne luke otvorene za javni promet „Perna“.
Ukupna duljina trase iznosi 6,57 km. Kako trasa presijeca postojeće lokalne puteve, projektom je predviđeno prelaganje postojećih prometnica kao i prolazi istih ispod nove trase obilaznice. Polaganjem novih i prelaganjem postojećih poljskih puteva osigurati će se prilazi parcelama unutar obuhvata zahvata.
Križanja na početku i kraju trase planiraju se semaforizirati. Radi sigurnosti prometa, na svim su križanjima predviđeni dodatni trakovi za lijeve skretače te klinasti izvozi za desne skretače. Trakovi za lijeve skretače dimenzionirani su prema očekivanom prometnom opterećenju.
Kako se očekuje određena količina pješačkog prometa na prvom dijelu trase kroz Stankoviće, projektom je predviđen jednostrani nogostup uz južni kolnik do postojeće prometnice Put Ruskovići. Pješačka će se staza na svom završetku niz nasip spustiti na razinu okolnog terena gdje će se spojiti na postojeću prometnicu.
Prema vozno-dinamičkim zahtjevima planira se izvesti dodatni trak za spora vozila u smjeru zapada na dva dijela prometnice.
Usto, predviđa se i ugradnja prolaza za male životinje u trupu prometnice.
Rok za izradu obilaznice Orebića iznosi dvije godine od uvođenja u posao, no Hrvatske ceste tek trebaju odabrati izvođača radova, a potom treba isteći i period mirovanja kao i žalbeni rok.