
Vozači električnih romobila pod budnim okom: Broj nesreća u porastu, policija otkriva kada je vrijeme za sankcije
Zbog neopreznih i ‘divljih’ vožnji na električnim romobilima koje se unatoč brojnim upozorenjima, savjetima i uputama događaju sve češće, a nerijetko završavaju nesrećama te lakšim, teškim i po život opasnim ozljedama, a ima i poginulih, djelatnici Policije iznova apeliraju na sve vozače, posebno maloljetnike i njihove roditelje.
Zabrinjavajući porast nesreća i ozljeda u svakom bi slučaju iznova trebali upaliti alarm zabrinutosti, smatraju policijski službenici.
– Policija se ovim problemima bavi konstantno, a bavit će se još i više. Na prvom mjestu su preventivne aktivnosti u osnovnim i srednjim školama, najčešće kroz radionice i predavanja. Nažalost, u posljednje dvije godine povećan je broj stradavanja i nesreća na električnim romobilima. Uz prevenciju, policija po potrebi poduzima i neke represivne mjere. Službenici tada sankcioniraju sve one koji voze neprilagođenom brzinom i bez kacige, što su zapravo i najčešći prekršaji, kažu iz prometne policije.
Podsjetimo kako je nošenje kacige zakonski obvezno za sve vozače romobila, neovisno o njihovoj dobi. Iako Zakonom o sigurnosti prometa na cestama nije propisana dodatna zaštitna oprema, prometni stručnjaci je savjetuju.
– To je stvar vlastitog izbora, puno je bolje za vrijeme vožnje nositi nešto deblju odjeću, koja će tijelo u slučaju pada donekle zaštiti od ogrebotina i nastanka rana. Također, umjesto japanki i sandala, bolja je zatvorena, čvršća obuća. Što se tiče brzine vožnje, maksimalna propisana brzina je 25 kilometara na sat, no jasno je da neki vozači voze i puno brže od toga, nerijetko i na lokacijama koje su pune šetača, roditelja s malom djecom, starijih i teže pokretljivih osoba, ističu u policiji.
U slučaju nedostatka biciklističkih staza, vozači romobila smiju se kretati nogostupom, no obvezni su brzinu prilagoditi gustoći prometa, odnosno pješacima. Tada brzina vožnje nikako ne smije biti 25, 20 ili recimo 15 kilometara na sat, već 10 ili 5. U cijeloj priči, skriva se još jedna potencijalna opasnost, a to su poprečne ulice i kolni ulazi iz kojih redovito izlaze motorna vozila.
– Jednom riječju, pozivamo na maksimalnu opreznost, a dodao bih i problem slušalica u ušima. Mnogi vozači ih nose, muzika u ušima zna biti preglasna i naravno da je tada smanjena mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja. Zakonom je predviđeno isto kao i za bicikliste. Vozač smije imati samo jednu slušalicu u uhu, pri čemu glazba ne smije biti preglasna, upozoravaju policajci.
