
UDRUGA POTROŠAČ Bojkoti su smanjili promet za 110 milijuna eura, a jesu li snizili i cijene?
Prva dva bojkota imali su najveći efekt na potrošače, a od siječnja do kraja veljače svi bojkoti zajedno smanjili su promet za ukupno 110 milijuna eura. Organizatori ističu kako su bojkoti urodili plodom utoliko što su probudili svijest građana i spriječili trgovce na novo povećanje cijena kao i ono najavljeno povećanje bankovnih naknada. Ipak, Ana Knežević iz Udruge za zaštitu potrošača kaže kako su cijene kozmetički snižene te da su dojmovi potrošača različiti.
“Tim bojkotom je promet izgubljen negdje preko 100 milijuna eura i to na ukupan promet i trgovini nije nešto nešto značajno, a osim toga vidjeli smo da se događalo da su se potrošači snabdijevali dan prije ili dan poslije.
Što se tiče samih cijena, ljudi različito reagiraju. Neki smatraju kako se dogodio pad cijena, a neki me ponekad zaustave i kažu kako primjećuju novi porast nekih cijena.
Zapravo, onaj prvi bojkot koji je bio najbolji samo je upozorio da je to nezadovoljstvo potrošača preveliko jer cijene rastu u Hrvatskoj već četvrtu godinu, ali bi potrošačima trebalo isto tako biti jasno da bojkot ne može ništa riješiti, nego da situaciju može riješiti smanjena potrošnja. Dokle god se objavljuju statistički podaci da potrošnja u Hrvatskoj raste i dalje će cijene biti ovakve ili veće. Sve zapadnoeuropske zemlje su smanjile potrošnju. Naši susjedi Slovenci su svoju potrošnju smanjili 10 %. Dakle, dok se naši potrošači ne osvijeste i ne prestanu kupovati ono što im ne treba i koliko im ne treba, dotad će cijene biti visoke i dalje će rasti jer neće trgovci smanjivati cijene ako ljudi kupuju. Trgovci će smanjiti cijene ako ljudi ne dolaze u dućane i ne kupuju to,” kazala je Knežević.