SAD JE I SLUŽBENO: Hrvatski turizam ubijaju visoke cijene. Konkurencija ne spava, Vlada poziva na razboritost
Ono što se dosad govorilo po kuloarima i nitko nije baš želio puno javno o tome govoriti jest činjenica da je hrvatski turizam dosegnuo cjenovni plafon, te da treba ozbiljno promisliti daljnju politiku cijena, posebno u kontekstu vrijednosti koju pružamo za novac koji tražimo od gostiju.
Da su stvari po tom pitanju itekako ozbiljne potvrdio je istup premijera Andreja Plenkovića sa sjednice Vijeća za upravljanje razvojem turizma koje se ove godine okupilo prvi put. Premijer Plenković pozvao je turističke djelatnike na oprez prilikom formiranja cijena. Naglasio je kako se u borbu protiv rasta cijena moraju uključiti i turistički djelatnici kako bi ove sezone bili konkurentni. Hrvatska, rečeno je, gubi prednost pred mediteranskom konkurencijom. Cijene rastu brže nego u ostalim zemljama, a kvaliteta stagnira.
„Cjenovna konkurentnost hrvatskog turizma je ugrožena, a razlozi viših cijena ne mogu biti cijene energenata, koje su najniže u eurozoni, kao ni PDV“, poručili su predstavnici Vlade na sastanku s turističkim djelatnicima. Također je ocijenjeno i da dugoročno takva situacija nije održiva te da može imati negativne posljedice za gospodarski rast.
I direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije Julio Srgota apelira da se pripazi s cjenovnom politikom, te da se pri formiranju cijena posebno gleda na kvalitetu i vrijednost za novac.
„To je ono što svaki gost cijeni, a svako neopravdano dizanje cijena će nam stvarati probleme jer konkurencija ne spava. Konkurencija jako dobro radi i ja s ovog mjesta opet apeliram da se pripazi na cjenovnu politiku“, kazao je Srgota. Prema njegovim riječima, gosti koji su posebno osjetljivi na cijene su Nijemci, što se lani moglo vidjeti na statističkim podacima u Istri i na Kvarneru, gdje su turisti s njemačkog područja, za razliku od juga Hrvatske, najbrojniji.
Svi turistički stručnjaci slažu se da „konkurencija ne spava“. Turci bombardiraju različitim aranžmanima s povoljnim letovima za Antaliju, Izmir i ostale turske turističke destinacije, uz odličnu ponudu u hotelima s pet zvjezdica. Za njima ne zaostaje ni Egipat, koji ulaže veliki novac u turizam, a tu i ostale zemlje Mediterana koje mnogi turisti tek otkrivaju, kao što je slučaj s Albanijom.