BOJKOT TRGOVINA: Zaštitnica potrošača kaže što treba napraviti kako bi prosvjed bio učinkovit

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Društvenim mrežama posljednjih dana se širi obavijest o bojkotu trgovački lanaca koji je najavljen za petak, 24. siječnja. Prema najavama kupce se poziva da u petak uopće na idu u trgovine i ne kupuju ništa, a cilj svega je drastično sniziti zaradu trgovaca kako bi ih se natjeralo na smanjivanje previsokih marži, a time i cijena. Sve to pokazuje da je kupcima prekipjelo i ovakva akcija i jedinstvo kupaca svakako je dobar pokazatelj, kazala je za Soundset Ragusu Ana Knežević iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

“U svakom slučaju je dobro da se potrošači organiziraju i da nešto poduzmu u zaštitu svog položaja. Dakle, dobro je da ljudi reagiraju jer su potrošači regulatori tržišta. Ako mi nešto ne kupimo trgovci to ne mogu ni prodati. Međutim, vidim tamo da su pozvali da se ponašamo kao da je nedjelja pa me jedino brine da se ne bi dogodilo da ljudi kupuju prije ili poslije ili duplo jer onda nismo ništa napravili.
Dakle, ako je u petak bojkot, onda se ne treba opskrbiti u četvrtak ili ono što nismo kupili u petak nadoknaditi u subotu. Svrha je bojkota da se smanji promet trgovcima, a ako će on biti veći dan prije ili dan poslije, onda nismo ništa napravili”, objašnjava Knežević.

Na pitanje kako je to funkcioniralo u drugim europskim zemljama i jesu li postignuti rezultati nakon bojkota, Knežević ističe kako je smisao bojkota usmjerit se na pojedine proizvode ili pojedine lance, ali kako inicijativa poput ove također ima rezultate.

“Bojkoti se obično rade za određeni proizvod ili određene grupe proizvoda ili za određenog proizvođača. Talijani su bojkotirali tjesteninu određenog proizvođača, dakle, ne sve jer je jedan proizvođač poskupio i onda su rekli: Nećemo kupovati kod njega, nego ćemo kupovati ostale. Bio je slučaj i za kavu. Dakle, mora biti ciljani proizvod, ciljana grupa proizvoda, ciljani trgovac ili proizvođač dok je ovo je opći poziv “nemojte kupovati taj dan”.

S jedne strane i to je dobro da trgovci osjete da im se smanjuje promet, ako će se ljudi odazvati. Ako pak bude  aktivizam samo na tipkama, neće biti rezultata”, kazala je Knežević.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!