GRUŽ BUDUĆNOSTI Tunel nije iluzija, točno se zna koliko bi trajala gradnja, ali ovo je najvažnije pitanje

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

“Tunel ispod gruške obale je realan i izvodiv projekt”, kazuje bivša zamjenica gradonačelnika Dubrovnika Orlanda Tokić za vrijeme čijeg mandata je taj projekt došao do visoke faze. Naime, napravljeno je idejno rješenje koji bi obuhvatilo prometni segment i prostorne mogućnosti, definirane su lokacijski uvjeti i na osnovu tog projekta je trebalo krenuti u izradu feasibility studije i studije utjecaja na okoliš. Najvažnije od svega trebalo je osigurati sredstva jer taj projekt bi bio preveliki zalogaj za grad. Bivša zamjenica gradonačelnika Orlanda Tokić smatra kako je tunel idealan za financiranje putem EU fondova jer promovira smanjenje prometni gužvi, nižu emisiju stakleničkih plinova, ozelenjavanje i nova prometna rješenja koja bi oslobodila površine za pješake. Održana su dva sastanka, prisjeća se Tokić, s predstavnicima Ministarstva prometa koji su bili zainteresirani za realizaciju ovog za Dubrovnik važnog projekta..

Iako običnim građanima tunel zvuči kao nerealan i praktički svemirski projekt kad je Dubrovnik u pitanju, Orlanda Tokić ističe kako to i nije neki velik zahvat u poređenju s velikih građevinskim pothvatima koji se rade u svijetu.

“Danas se rade tuneli ispod mora, ogromni mostovi i slični građevinski potezi, a ovaj gruški je jednostavan zahvat koji bi riješio dio prometnog problema u Dubrovniku. Zapravo niti jedan manji zahvat ne može riješiti sve probleme, ali cilj ovog je da rastereti grušku obalu i da se ne stvaraju prometni čepovi. Taj problem bi se riješio tako što bi se dio prometa spustio ispod zemlje, i onda bi gruška obala bila spojena s lapadskom kao jedna velika pješačka zona namijenjena građanima i turistima. Tada bi ljetnikovci i park Luja Šoletića došli do izražaja, prostor bi bio ozelenjen, a promet na ovom području smanjen”, navela je Tokić.

Nema sumnje, dodaje bivša gradonačelnica, kako bi postojao dvostruki benefit, a to je navedeno smanjenje prometa i stvaranje novih urbanih sadržaja za građane i posjetitelje.

Dobro je što je tunel ucrtan u GUP grada Dubrovnika tako da je velika prednost što ne treba mijenjati prostorno plansku dokumentaciju jer sama ideja datira zapravo iz 80-ih godina. Tokić navodi kako je u GUP-u ucrtano više prometnih rješenja kao i tunel na ovom području.

Pojasnila nam je kako kako bi izgledao tunel.

“On bi ulazio tamo gdje se sad ulazi na Pemov parking, tu bi se spuštalo rampom ispod mora, a izlazilo bi se kod spomenika papi Ivanu Pavlu i onda bi promet nastavljao normalno. To bi zapravo bio jedan smjer, a sam tunel bi bio dvotračni, u širini postojeće rive Gruške obale. Drugi izlaz bi bio prema Lapadu, kada se ide iz smjera Gruža, kod robne kuće Minčeta”, navela je Tokić dodavši kako bi između navedenih ulaza i izlaza bila zelena pješačka zona.

Za gradnju tunela, smatra Tokić, trebale bi dvije godine.

“Najlakše je nešto sagraditi, a najteže je napraviti projekt i dobiti sredstva. Iznosi nisu mali, ali to nije ni nešto jako skupo. Najčešće zapravo zapne s financijama”, zaključila je za Jug info bivša zamjenica gradonačelnika Orlanda Tokić, inače arhitektica i sudska vještakinja za graditeljstvo i procjenu nekretnina.

Aida Čakić


PODIJELI S PRIJATELJIMA!