POSTOJI NIZ RJEŠENJA Prometni stručnjak o dubrovačkoj noćnoj mori: “Moramo što više demotivirati ljude da koriste automobile”
Nedavno smo svjedočili još jednom prometnom kaosu na dubrovačkim ulicama.
Čini se kako je ovaj kolaps bio poseban. Osim višesatnog čekanja u vozilima, došlo je i do frapantnih podataka. Naime, preko Ilijine glavice u srijedu, do 20 sati, prošlo je 28 376 vozila, objavio je to gradonačelnik Mato Franković usporedivši taj broj s prosječnim brojem vozila u sezoni koja dnevno prođu kroz Kupare. Njihov broj je, naveo je Franković, 26 700.
Bio je to kaotičan dan koji je potaknuo na razmišljanje o rješenju ovog problema. Iako je gradonačelnik najavio uvođenje zone posebnog prometnog rješenja, jasno je kako ta mjera neće u potpunosti eliminirati dubrovačku noćnu moru. Preko devedeset posto tablica bilo je dubrovačkih što ukazuje kako nije riječ o turističkom i sezonskom problemu. Prometni stručnjak i sudski vještak Gorana Husinec smatra kako je u zadnjih 20 godina trebalo povući ključne poteze.
“Iz godine u godinu raste broj domaćih automobila pa sukladno tome i broj turista što dovodi do problema zagušenja. To je teško preko noći riješiti, trebalo je ubrzano graditi ceste i pratiti infrastrukturu koja bi pratila povećanje automobila i turista. Budući da se to nije radilo, a i Dubrovnik nema previše mjesta, jednostavno je došlo do zagušenja”, navodi ovaj prometni stručnjak.
Naveo je neke od poteza koji bi mogli dovesti do manjih prometnih kolapsa.
“Mogu se uvesti razne restrikcije u smislu ograničenja ulaska automobila u grad. Trebalo bi se i parkiranje još više naplaćivati što bi demotiviralo ljude da dolaze automobilom u grad, a da koriste što više skutere i bicikla. Jednostavno je cilj da ljudima nije isplativo da automobilom ulaze u zone pojačanog prometa. Također, i javni prijevoz bi trebalo poboljšati kao i demotivirati ljude da se sami voze automobilom. Osim toga, potrebna je i velika javna garaža u kojoj bi cijena parkiranja također trebala biti visoka”, smatra Husinec te dodaje kako ne postoji “čarobni štapić koji bi riješio problem preko noći”.
Svi turistički gradovi, dodaje ovaj prometni stručnjak, imaju slične probleme.
“Mi smo turistička zemlja i želimo turiste, ali ako želimo red to se mora platiti. Onaj tko dođe u Dubrovnik može izdvojiti stotinjak eura za parking, to nije puno. Također, domaće ljude treba demotivirati da ulaze u zone gdje je povećan promet. Moramo odabrati želimo li turizam ili da se lako krećemo. Ne možemo dobiti i jedno i drugo. Ako želimo turizam, onda domaći moraju pretrpjeti i prepustiti svoja parkirališna mjesta turistima”, zaključio je prometni stručnjak Goran Husinec.