Nakon silnih žalbi i odgađanja napokon izabrani projektanti najskuplje autoceste u Hrvatskoj
Više od godinu dana trajao je postupak međunarodne javne nabave za projektiranje i ishođenje građevinskih dozvola za najskuplju autocestu u Hrvatskoj. Nakon brojnih upita, odgađanja, ali i žalbi Državnoj komisiji za kontrolu postupka javne nabave (DKOM) napokon je odabran izvođač radova.
Uštedjeli za projektiranju
Riječ je o zajednici ponuditelja koju čine zagrebački ZG-projekt i BBD-Bridge & Building Desing koji su na natječaju „teškom” devet milijuna eura za projektiranje ponudili gotovo dvostruko niži iznos – 5,67 milijuna eura.
Podsjetimo, radovi na dionici Rudine-Osojnik autocesti A1 obuhvaćaju izradu sveobuhvatne projektne dokumentacije potrebne za ishođenje građevinskih dozvola. Projekt je podijeljen u nekoliko ključnih dijelova. Projektna dokumentacija tako obuhvaća autocestu Rudine-Osojnik, dionicu duljine 29,5 km koja povezuje čvor “Rudine” s čvorom “Osojnik”. Brza cesta Ston-Doli obuhvaća dionicu duljine 5,5 km od čvora “Ston” do čvora “Doli”. Spojna cesta Slano-ŽC 6232, duljine 2 km, povezuje čvor “Slano” s lokalnom cestom ŽC 6232. Brza cesta Osojnik-Dubrovnik-Zapad povezuje čvor “Osojnik” s čvorom “Dubrovnik-Zapad”, u suradnji s Hrvatskim cestama d.o.o.
Ova faza projekta ključna je za dobivanje potrebnih građevinskih dozvola koje će omogućiti početak gradnje na svim predviđenim dionicama. Dionica od čvora “Rudine” do “Doli” uključuje i spoj čvora “Rudine” na postojeću cestovnu mrežu, čime se osigurava bolja povezanost s okolnim prometnicama.
Svi ostali odbijeni
Na natječaj su pristigle još četiri ponude, no sve su odbijene. Na tu odluku investitora, Hrvatskih autocesta, žalila se zajednica ponuditelja Mobilita evolva d.o.o., Geoprojekt d.d., i China Railway Eryuan Engineering Group Co. Ltd, a njihova žalba nedavno je odbijena. DKOM je potvrdio valjanost odluke o odabiru zajednice ponuditelja ZG-Projekt d.o.o. i BBD – Bridge & Building Design d.o.o., donijete nakon ponovljenog postupka.
Naime, Hrvatske autoceste provele su ponovljeni postupak pregleda i ocjene ponuda nakon što je prvotna odluka poništena zbog prigovora. U ponovljenom postupku, žalba je ponovno podnesena zbog nepravilnosti u postupku pregleda ponuda i ocjene, ali DKOM je utvrdio da je naručitelj ispravno postupio te odbio žalbu kao nepravilnu.
Glavni razlog odbijanja ponude bila je činjenica da ponuditelj nije uspio dokazati da će ključne usluge, poput izrade projekata tunela, izvoditi isključivo članovi zajednice ponuditelja, što je bio uvjet u natječajnoj dokumentaciji.
Vrijedi spomenuti i da je rok za izradu projektne dokumentacije četiri godine te da tek nakon slijedi odabir izvođača radova.