Korčulanski brend slavi 30. rođendan

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Smiljana Matijaca 1994. godine otvorila  je svoj dućan sa slasticama koji se kroz godine istaknuo kvalitetom i originalnošću. Spoj tradicionalne recepture i kvalitetnih autohtonih sastojaka odgovorni su za 30 godina postojanja na gastronomskoj sceni koju pamte i vraćaju joj se svi koji stignu na Korčulu. Vrijedni rad gospođe Smiljane prepoznat je i od strane struke pa je tako u hrvatskoj  kuharici ’36 chefova Hrvatske’ koja je na hrvatskom i engleskom jeziku. Uz to je i dobitnica Plavog cvijeta, Zlatne ruke, Zlatno Sunce i još niza priznanja u 30 godina koliko se bavi ovom djelatnošću.

Podrška obitelji

Veliku podršku vlasnica Smiljana kroz godine dobiva od svoje obitelji, a upravo je njen muž potaknuo da se krene ozbiljnije baviti kolačima. Iako je godinama ona jedina osoba u proizvodnji, u prodaji joj pomažu kćer i nećakinja. Njen radni dan počinje u 5 sati ujutro.

“Sve mora biti spremno do otvaranja u 8,30 sati. Nakon toga radim pripreme i nabavu jer sve organiziram sama”, ispričala je ova vitalna 73-godišnja Korčulanka. Ističe kako joj iz godine u godinu nije lako održavati takav životni tempo, ali dodaje da je sve lakše kad ima ljubavi.

Promocija autohtonih sastojaka i lokalnih proizvođača

Osim kolača, u svojoj ponudi Cukarin ima proizvode iz drugih OPG-ova. Tako se promoviraju i lokalni OPG-ovi te mali proizvođači koji uz zaslugu gospođe Smiljane dolaze do izražaja.

„Prije svega ja ih moram probati i moram znati da su dobri i kvalitetni. Ako nisu, onda ih ne želim i svome dućanu. Imam izvrsnih ulja, vina, raznih džemova, likera, ginova… Borim se da sve ostane prvoklasno. Zimi nema odmora, uvijek ima posla pa tako gratam korice limuna, naranči, pravim rakiju od ruža…”, govori gospođa Smiljana. Ističe kako su je oduvijek zanimali tradicionalni okusi Mediterana i Dalmacije, a sastojke poput rakije od ruže, rogača, korice naranče smatra najboljim proizvodima koje otoci mogu ponuditi.

Moć degustacije

Cukarin kao korčulanski brend našao se i u svjetskim gastronomskim vodičima kao što su Michellin, Lonely Planet, Routard. A osim tradicionalne recepture i vrhunskih sastojaka Cukarin se na gastronomskoj sceni ističe i mogućnošću degustacije čime se posebno hvali njegova vlasnica.

“Turisti su oduševljeni jer im proizvode dajemo da probaju. Vjerujete mi, u brojnim sam svjetskim vodičima samo zato što kupcima nudim kolače prije kupnje. Čovjek može čuti preporuku, ali to ne mora prihvatiti. Kad kupac proba i to odluči kupiti, e onda je to nešto posebno. Imam i stalne goste kojima uvijek ponudim da probaju i da mi kažu jesam li se pokvarila. Sretna sam jer tako odmah dobijem povratnu informaciju”, naglasila je Smiljana Matijaca.

Cukarin je tako kao mali dućan postao prepoznatljivi znak Korčule baš kao što su to Moreška i Marko Polo.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!