Mladi mogu voziti autobus s 18 godina. Sami će procijeniti jesu li spremni
Na europskim cestama godišnje pogine više od 20.000 ljudi što ukazuje na ozbiljne probleme kad je sigurnost u prometu u pitanju. Upravo zato europski zastupnici odlučili su predložiti promjene koje bi na neki način povećale sigurnost svih sudionika u prometu, no nažalost neka od tih pravila nikako ne idu na ruku sigurnosti samih vozača pa onda ni svih ostalih sudionika u prometu.
Dobra stvar je to da bi testovi za vozačku dozvolu trebali uključiti vožnju u snježnim i skliskim uvjetima, mrtve kutove, sustave za pomoć vozaču, sigurno otvaranje vrata vozila kako se ne bi ugrozili drugi sudionici u prometu. Dobro zvuči i prijedlog da bi se vozačke dozvole izdavale na probni rok od dvije godine što bi mlade vozače motiviralo na odgovornije ponašanje za volanom.
Brojni nedostaci novih pravila
Inače, probni rok za izdavanje dozvole mladim vozačima predlaže i Udruga sigurnost u prometu čiji pokretač Denis Pavela već godinama ukazuje problem nedovoljne kontrole mladih za volanom.
“Probni rok od dvije godine za izdavanje vozačke dozvole jest dobar, jer ako neki mladi vozač ako izazove prometnu nezgodu s ili bez smrtnog ishoda to znači da mu se onda ne bi izdala trajna vozačka dozvola. To je pozitivno zato što bi onda vozači pristupali sudjelovanju u prometu s jednom dozom opreza jer bi znali da u slučaju da naprave teži prometni prekršaj neće dobiti produženje vozačke dozvole” ističe Pavela te napominje kako u novim pravilima postoje i brojni nedostaci kojima se ide u kompromis s mladim vozačima što nije nimalo dobro.
“Jedno od tih pravila je dozvola da mladi vozači mogu sjesti za volan s 0,2 promila alkohola u krvi. To je pogubno kad znamo da je alkohol uz brzinu i nekorištenje sigurnosnog pojasa jedan od glavnih uzroka smrti na cestama. Moramo imati nultu stopu tolerancije na alkohol za volanom.”
Samoprocjena fizičke i mentalne sposobnosti
Parlament je prihvatio prijedlog da se od vozača zatraži samoprocjena fizičke i mentalne sposobnosti prilikom izdavanja ili obnove vozačkih dozvola te da države članice EU odluče žele li tu samoprocjenu zamijeniti liječničkim pregledom.
Jedno od čudnijih pravila jest ona da vozači već s 18 godina godina mogu postati vozači autobusa do 16 putnika. Vrlo je upitno mogu li vozači s 18 imati dovoljno spretnosti pa i iskustva za vožnju takvih autobusa.
“To je također pogibeljno jer ti mladi vozači nemaju dovoljno iskustva da bi vozili takve autobuse s tako velikim konjskim snagama.” objašnjava Pavela.
(Mato Čupić)