Iz Hrvatskih cesta objasnili na čemu je ‘zapela’ Studija utjecaja na okoliš za brzu cestu do Zračne luke
Studija utjecaja na okoliš izgradnje brze ceste Dubrovnik – Zračna luka povučena je zbog studije procjene utjecaja na dobra svjetske baštine (HIA studije) koja još uvijek nije dovršena. To što je Studija utjecaja na okoliš trenutno povučena, nikako ne znači i da su Hrvatske ceste odustale od te Studije, a kamoli od izgradnje brze ceste koja je neophodna za rasterećenje cestovnog prometa na dubrovačkom području.
Na upit Juginfa iz Hrvatskih cesta detaljno su razjasnili u kojoj je sada fazi Studija utjecaja na okoliš i objasnili nam što slijedi. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
“Tijekom postupka PUO održane su, između ostaloga, dvije sjednice stručnog povjerenstva i javna rasprava nakon koje je nositelj zahvata zaprimio pitanja zainteresirane javnosti za koji mu je Ministarstvo odredilo rok od 60 dana za odgovore.
Kako se dio upita i komentara s javne rasprave odnosio na analizu utjecaja zahvata na UNESCO baštinu koja se analizira kroz izradu HIA studije, potrebno je rezultate i preporuke HIA studije kojima se ublažava utjecaj zahvata na baštinu, uvrstiti u studiju utjecaja na okoliš kako bi se obuhvatnije sagledao utjecaj zahvata na ovo vrijedno područje.
Obzirom da je HIA studija u izradi, do gore navedenog roka izrađivač studije utjecaja zahvata na okoliš iz objektivnih razloga nije mogao upotpuniti studiju utjecaja na okoliš (SUO) za predmetni zahvat. Slijedom navedenoga studija utjecaja na okoliš povučena je iz daljnje procedure. Po završetku HIA studije moći će se izraditi detaljnije analize u ovom važnom projektu o čemu će javnost, kao i do sada, biti pravovremeno informirana.
Paralelno s istim evaluirati će se cjelokupni projekt, a kako bi se kvalitetno sagledala kompletna trasa te u konačnici iznio prijedlog zahvata koji će imati najmanje štetnog utjecaja na okoliš sa stručnog stanovišta, a neki od tih prijedloga koji će se sagledati spomenuti su i na javnoj raspravi”, osgovorili su iz Hrvatskih cesta.
Nadalje, proceduru procjene utjecaja zahvata na okoliš moguće je ponovno pokrenuti (npr. na temelju dopunjene studije utjecaja na okoliš).