Franković o parkingu i sporu s Pašalićem: ‘Sve sam radio s ciljem da proširimo Lapadsku obalu i da ona služi građanima’
Nakon peripetija oko parkinga na Lapadskoj obali koji je grad ocrtao i ustupio građanima dok se ne riješi spor s tvrtkom Laguna trade, dubrovački gradonačelnik Franković objavio je svoju stranu priče. Naime, danas su iz gradske uprave demantirali odvjetnika tvrtke Laguna trade koji je negirao kako je Franjo Pašalić podigao kaznenu prijavu protiv Frankovića zbog neriješenih odnosa oko koncesijskog odobrenja marine čiji je vlasnik Laguna trade.
Objavu Frankovića prenosimo u cijelosti:
“Nakon cjelodnevne prepiske svih koji znaju što i kako treba biti kao i što je i kako trebalo riješiti osjećam se dužnim pokušati objasniti našim sugrađanima zašto smo na kamenoj plohi ocrtali parking mjesta umjesto kako je to prvotno bilo planirano u trupu ceste (foto simulacija kako je trebalo izgledati).
Svi stvarni problemi Lapadske obale, odnosno njene izgradnje, započeli su kada je Vlada Zorana Milanovića pod pokroviteljstvom Siniše Hajdaša Dončića odlučila, unatoč prvotno poništenoj odluci Upravnog suda u Splitu o dodjeli koncesije, suprotno onome kako je stvarno trebala – poništiti postojeći i započeti novi natječaj za izgradnju marine – no, oni tada dodjeljuju koncesiju tvrtki Laguna trade te samim tim dodjeljuju više od 700 m2 u trupu buduće ceste Lapadske obale drugoj pravnoj osobi.
Nakon što smo mi (Grad) kroz potpuno legitiman postupak ishođenja građevinske dozvole istu i dobili te osigurali financiranje 85% EU sredstvima i 15% nacionalnim sredstvima započeli smo gradnju, a podsjetit ću gospodin Pašalić pokreće protiv Grada više postupaka s ciljem blokiranja projekta Lapadske obale. U jednom trenutku uspijeva privremeno, na 2 mjeseca, zaustaviti nas u gradnji, a što je kasnije Visoki upravni sud odblokirao.
Svi rokovi koji su bili pred nama jasno su kazivali kako će ukoliko Pašalić ustraje u postupcima opstrukcije projekt Lapadske obale biti ozbiljno doveden u pitanje. I u tom trenutku u suradnji s DORH -om i resornim Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture tražimo način za kompromis. Osim proširenja morskog dijela koncesije čime se nadoknadio jedan dio od spomenutih 700 m2 bilo je nužno nadoknaditi i dio u kopnenom dijelu kako bi se ispunila ukupno dodijeljena kvadratura. Stoga je odlučeno kako će se dio parking mjesta koji je nacrtan na simulaciji i položen koso prebaciti na kameni dio tik do marine kao jedini način da navedeno bude dio pomorskog dobra koncesije.
Sve navedeno sam radio s ciljem da konačno, nakon 50 godina, proširimo Lapadsku obalu i da ona služi građanima. Dokument dogovora s Pašalićem prezentirali smo javnosti, usvojili ga na sjednici Gradskog vijeća, pokrenuli izmjene UPU-a Gruški akvatorij kojima smo izmijenili i pozicije površine koncesijskog dobra te smo vjerovali kako smo s tim zaustavili konstantnu opstrukciju gospodina Pašalića.
Međutim, u jednom trenutku gospodin Pašalić od Ministarstva traži produljenje koncesije od 20 godina zbog kako ističe izgubljene dobiti i nakon što to nije dobio, sporazum s Gradom ne potpisuje te nastavlja dalje sve sudske procese protiv Grada na “njegovom” Upravnom sudu u Splitu koji je podsjetit ću donio nezakonitu odluku o zaustavljanju radova Lapadske obale, a čiju nezakonitost je otklonio Visoki upravni sud u Zagrebu.
Unatoč i usprkos svemu ovome uspijevamo dovesti projekt do kraja. Izgradili smo Lapadsku obalu. U ovom trenutku više postupaka protiv Grada nam ostaju kao prijetnja, ali vjerujemo u neovisnost visokog sudstva te u ispravnost naših odluka.
Evo dragi sugrađani, nije ni meni drago što smo probleme na Lapadskoj obali morali rješavati ovako, nažalost po stoti put u mandatu morao sam jesti tuđa… ali hvala Bogu, Lapadska obala je tu i ako je najgore što se dogodilo iscrtano 21 parking mjesto na kamenu u zamjenu za gotov projekt prihvaćam taj svoj križ i osudu. A, boja na kamenu se uvijek može izbrisati dok izgrađena Lapadska obala ne može”, poručio je gradonačelnik Mato Franković.