Djeca nam sve lošije pamte i teže izražavaju mišljenje. Svemu je kriv uređaj kojem nije mjesto u školi
Treba li ukinuti mobitele i ostale elektroničke uređaje u osnovnim školama? Pitanje je to koje se ovih dana dosta provlači u javnosti.
Prema istraživanjima koja su provedena u hrvatskim školama 85 posto učitelja smatra kako bi se mobiteli trebali ukinuti u osnovnim školama, a to isto misli u 52 posto petaša.
Da mobitelima nije mjesto u školama smatra i psihologinja iz Osnovne škole Lapad, Sumeja Brković.
“Mobiteli imaju zdravstvene posljedice na djecu i mislim da bi se trebali maknuti iz škola. U svakodnevnom radu s djecom primjećujemo kognitivne poteškoće. Sve se teže fokusiraju na nastavu, lošije pamte i primjećujemo lošiji govorni i jezični razvoj. Osim toga i kod kuće su dosta izloženi ekranima tako da mislim da im ne bi trebalo biti mjesto i u školama.” – objašnjava Brković.
S druge strane Brković kaže kako živimo u digitalnom dobu i dio tehnologije se već “uvukao” u obrazovni sustav tako da je taj dio nemoguće izbjeći.
“Ne trebamo biti radikalni, ali trebamo razmišljati o tome da više uključimo tradicionalne oblike nastave i kombiniramo ih sa modernim oblicima nastave. Ipak živimo u digitalnom svijetu i na kraju djeca su okružena digitalnim uređajima. Djecu u školama trebamo učiti kako da se odgovorno koriste tim medijima, a o medijskim sadržajima treba razgovarati i kritički im pristupati” – kaže nam Brković.
Inače, Šveđani su od ove školske godine ukinuli sve elektroničke uređaje u osnovnim školama, a u novoj školskoj godini više su naglasak stavili na tiskane knjige, tiho čitanje i vježbanje rukopisa.
Mato Čupić