NAJSLAĐA PRIČA S KORČULE Smiljana Matijaca od Cukarina je stvorila brend: U brojnim sam svjetskim vodičima samo zbog ovog

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Smiljana Matijaca iz zaborava je izvukla tradicionalne korčulanske recepte, na njih stavila svoj potpis i tako svijetom proširila najslađu priču iz Korčule.
“Cukarin” je dućan sa slasticama koji je Smiljana otvorila 1994. godine u Korčuli. Uskoro slavi 30 godina postojanja, a o njemu su pisali glasoviti gastronomski vodiči poput Micellina, Lonely Planeta, Routarda… Ova velika promidžba hrvatsko-korčulanske gastronomije krenula je spontano, ali je uspjeh rezultat upornog rada i truda. Vlasnica Smiljana Matijaca ispričala nam je kako je krenula najslađa priča s Korčule.

Njezin radni rad počinje u 5 sati ujutro.

“Sve mora biti spremno do otvaranja u 8,30 sati. Nakon toga radim pripreme i nabavu jer sve organiziram sama. Nećakinja i kćer rade u prodaji, a proizvodnja je na mojim leđima. Tako funkcioniram skoro 30 godina u Cukarinu plus 22 godine rada na drugom poslu. To je sve ukupno 52 godine radnog staža”, s radošću govori ova vremešna Korčulanka prepuna energije.

Važnost domaćih proizvoda

Prije Cukarina također je bila u svijetu slatkiša. Naime, otkriva kako je ranije radila u butizi u kojoj su prodavali proizvode u rinfuzi poput čokolada, lješnjaka i ostalih sitnica što je bio hit u to vrijeme. Govori kako joj nije dosadilo svakog dan mijesiti kolače.

“To je moja ljubav! Da mi je dosadilo ne bih radila u svom prostoru nego bih se bavila nečim drugim. Cijeli život me zanimala gastronomija posebice Dalmacije jer to je interesantno područje ogromnog bogatstva. Važno je da to njegujemo jer smo turistička destinacija, a posjetitelji vole autohtoni doživljaj”, smatra Smiljana Matijaca koja je i sama prepoznala važnost domaćih proizvoda koji su u turizmu traženi.

Sve je krenulo, priča nam ona, na poticaj supruga kojoj joj je rekao kako radi izvrsne kolače, čak bolje i od njegove mame koja je inače stara Korčulanka. Uspio je nagovoriti i tako je sramežljivo počela priča s Cukarinom.

“Moja ideja i moto su bili ‘treba probati’. Na prvi pogled kolač ne izgleda nešto posebno, ali kad ga netko proba onda osjeti sve okuse Mediterana poput rakije od ruže, korica limuna, naranče… to je ono najbolje što Dalmacija i otoci imaju”, govori gospođa Smiljana.

Kaže kako riječima ne može opisati oduševljenje stranaca kada probaju proizvode iz Cukarina.

Kvaliteta je najvažnija

“Turisti su oduševljeni jer im proizvode dajemo da probaju. Vjerujete mi, u brojnim sam svjetskim vodičima samo zato što kupcima nudim kolače prije kupnje. Čovjek može čuti preporuku, ali to ne mora prihvatiti. Kad kupac proba i to odluči kupiti, e onda je to nešto posebno. Imam i stalne goste kojima uvijek ponudim da probaju i da mi kažu jesam li se pokvarila. Sretna sam jer tako odmah dobijem povratnu informaciju. Kad imamo prezentacije u dućanu samo se čuje ‘mmmmm’. Jednom mi je prijatelj rekao ‘Pa Smiljana, je li ovo sex shop?'”, govori kroz smijeh Smiljana kojoj je kvaliteta proizvoda najvažnija.

Oduvijek su je zanimali stari recepti koje je skupljala i onda razmišljala što bi učinila po svome.

“Sve je počelo tako što sam rekla idem probati učiniti svoju verziju. Osim što imam svoje kolače, prodajem i stvari iz drugih opg-ova koji tako plasiraju svoje proizvode. Prije svega ja ih moram probati i moram znati da su dobri i kvalitetni. Ako nisu, onda ih ne želim i svome dućanu. Imam izvrsnih ulja, vina, raznih džemova, likera, ginova… Borim se da sve ostane prvoklasno. Zimi nema odmora, uvijek ima posla pa tako gratam korice limuna, naranči, pravim rakiju od ruža… Radim i džem od naranče koji ide na kolač harubica. Inače nisam proizvodila džemove za prodaju, ali sam to uvela lani jer su me ljudi stalno pitali gdje mogu kupiti džem koji ide na taj kolač. To mi malo stvara probleme jer moram veliku količinu skuhati, ali uhodala sam se u posao i radit ću koliko mogu. Ipak ja imam 72 godine”, govori ova vedra Korčulanka.

Ističe kako joj nije lako, ali dodaje da je sve lakše kad se ima ljubavi.

“Cukarin je prepoznatljiv bred iz Korčule i čak mi iz agencija kažu da su Moreška, Marko Polo i Cukarin zaštitni znaci otoka. Sretna sam što je moj rad prepoznat, 80 posto posjetitelja koji dođu na Korčulu uđu u moj dućan. Ključ uspjeha je, uz tradicionalnu ponudu, način prezentacije i to što mogu probati. Nikad nitko u slastičarni ne daje kolače da se probaju”, zaključila je priču o Cukarinu Smiljana Matijaca iz Korčule.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!